Digitální knihovnaUPCE
 

Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs

Konferenční objektpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

STEF92 Technology Ltd.

Abstrakt

The aim of this article is to summarize the results of a primary quantitative research focused on preferences and buying behavior of clients of B&M pharmacies when buying OTC drugs and dietary supplements, and the segmentation of the market, including the profile characterization of individual market segments. The research was conducted in 2016 by the University of Pardubice using personal interviews in households in the East Bohemian region selected by multistage random sampling. The research has proven that clients of B&M pharmacies differ in their preferences and shopping behavior. They can be divided into five market segments - price-sensitive, looking for quality at a reasonable price, less demanding, rushing and demanding. The article specifies profiles of these segments.

Rozsah stran

p. 937-944

ISSN

2367-5659

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2016_002/Vývojové a aplikační metody a postupy environmentálního inženýrství a hodnotového managementu

Zdrojový dokument

SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2016 (22.08.2016 - 31.08.2016)

ISBN

978-619-7105-74-2

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

pharmaceutical market, OTC drugs, dietary supplements, market segmentation, B&M pharmacies, farmaceutický trh, volně prodejné léky, doplňky stravy, segmentace trhu, kamenné lékarny

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced