Financial Literacy of Elementary School Pupils in Pardubice
Konferenční objektOtevřený přístuppeer-reviewedpostprintSoubory
Datum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Masarykova univerzita
Abstrakt
This paper analyses results of the comparative stud y, related to the financial literacy, conducted among the pupils of the 8th and 9th year of the basic education. The data were collected by the survey questionnaire covering topics of personal budgeting, currency, payment methods, price literacy and future financial visions of the respondents. This study compares the results obtained from the survey realized in three elementary schools of different types. In particular, common type of elementary school, elementary school with advanced courses of mathematics and eight-year type of elementary school.
Rozsah stran
p. 686-691
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru
Zdrojový dokument
European Financial Systems 2016 : proceedings of the 13th International Scientific Conference
Vydavatelská verze
http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2016/EFS2016-Proceedings_final_September_19_final.pdf
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
13th International Scientific Conference of the European Financial Systems (27.06.2016 - 28.06.2016)
ISBN
978-80-210-8308-0
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
financial literacy, financial education, personal budget, finanční gramotnost, výuka finančnictví, osobní účetnictví