Digitální knihovnaUPCE
 

Financial Literacy of Elementary School Pupils in Pardubice

Konferenční objektpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Masarykova univerzita

Abstrakt

This paper analyses results of the comparative stud y, related to the financial literacy, conducted among the pupils of the 8th and 9th year of the basic education. The data were collected by the survey questionnaire covering topics of personal budgeting, currency, payment methods, price literacy and future financial visions of the respondents. This study compares the results obtained from the survey realized in three elementary schools of different types. In particular, common type of elementary school, elementary school with advanced courses of mathematics and eight-year type of elementary school.

Rozsah stran

p. 686-691

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru

Zdrojový dokument

European Financial Systems 2016 : proceedings of the 13th International Scientific Conference

Vydavatelská verze

http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2016/EFS2016-Proceedings_final_September_19_final.pdf

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

13th International Scientific Conference of the European Financial Systems (27.06.2016 - 28.06.2016)

ISBN

978-80-210-8308-0

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

financial literacy, financial education, personal budget, finanční gramotnost, výuka finančnictví, osobní účetnictví

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced