Digitální knihovnaUPCE
 

Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour

Disertační práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Lata, Michael

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

V této disertační práci je vytvořen model valivého kontaktu kola a kolejnice za účelem zjištění rozložení normálového a tečného napětí. Je založen na trojrozměrném konečněprvkovém modelu. Pomocí tohoto modelu jsou vyšetřovány eliptické a neeliptické dotykové plošky. Navíc k výpočtu metodou konečných prvků jsou využity analytické metody, jejichž výstupy jsou srovnány s předkládaným konečněprvkovým modelem. Kromě lineárně elastického materiálového modelu je však v simulacích využit i model elasto-plastický. Implementace tohoto modelu přináší možnost vyšetřovat vliv plastických deformací na charakteristiky kontaktu.

Rozsah stran

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Transport Means and Infrastructure

Studijní program

Technique and Technology in Transport and Communications

Signatura tištěné verze

D35453

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

kolejnice, valivý kontakt, skluz, kontaktní napětí, neeliptický kontakt, kontaktní tlak, rail, rolling contact, creepage, contact stress, nonelliptic contact, contact pressure, kolo

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced