Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Özdemir, Yalcin
dc.date.accessioned 2017-01-23T10:58:13Z
dc.date.available 2017-01-23T10:58:13Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016-09-09
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66881
dc.description.abstract V této disertační práci je vytvořen model valivého kontaktu kola a kolejnice za účelem zjištění rozložení normálového a tečného napětí. Je založen na trojrozměrném konečněprvkovém modelu. Pomocí tohoto modelu jsou vyšetřovány eliptické a neeliptické dotykové plošky. Navíc k výpočtu metodou konečných prvků jsou využity analytické metody, jejichž výstupy jsou srovnány s předkládaným konečněprvkovým modelem. Kromě lineárně elastického materiálového modelu je však v simulacích využit i model elasto-plastický. Implementace tohoto modelu přináší možnost vyšetřovat vliv plastických deformací na charakteristiky kontaktu. cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject kolejnice cze
dc.subject valivý kontakt cze
dc.subject skluz cze
dc.subject kontaktní napětí cze
dc.subject neeliptický kontakt cze
dc.subject kontaktní tlak cze
dc.subject rail eng
dc.subject rolling contact eng
dc.subject creepage eng
dc.subject contact stress eng
dc.subject nonelliptic contact eng
dc.subject contact pressure eng
dc.subject kolo cze
dc.title Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour cze
dc.title.alternative Analýza normálového a tangenciálního problému v kontaktu kola a kolejnice s nelineárním materiálovým modelem eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Lata, Michael
dc.date.accepted 2016-12-02
dc.description.abstract-translated In this dissertation, the wheel and rail rolling contact models have been analysed to obtain the normal and tangential stress distributions. The rolling contact models were based on the 3-D FE models. The elliptic and non-elliptic contact patches were examined by means of FE models. In addition to the FE method, the analytical methods have been computed and their outputs have been compared with the results of the proposed FE models. Both linear elastic and elasticplastic material models were implemented in the simulations. Usage of the elastic-plastic material model enables to examine the effects of plastic deformation on the contact interface. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Transport Means and Infrastructure cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D35453
dc.thesis.degree-program Technique and Technology in Transport and Communications cze
dc.identifier.stag 32159
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet