Digitální knihovnaUPCE
 

Customer segmantation utilization for differentiated approach.

Konferenční objektpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

Abstrakt

Customer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen – maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company.

Rozsah stran

p. 227-233

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru

Zdrojový dokument

Proceedings of the international conference on information and digital technologies 2016

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Práce není přístupná

Název akce

Information and Digital Technologies 2016 (05.07.2016 - 07.07.2016)

ISBN

978-1-4673-8860-3

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

customer segmentation, data-mining, CRM, segmentace zákazníků, dolování dat, CRM

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced