THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jelínková Martina
dc.contributor.author Lošťáková Hana
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:52Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.isbn 978-609-457-921-9 eng
dc.identifier.issn 2029-929X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66713
dc.description.abstract Recent surveys on the B2B market in the Czech Republic show clearly that most of the addressed manag-ers consider reputation as the most important factor of the competitiveness of their companies. Therefore, it is possible to regard mastered reputation management as the basis for creation of a unique competitive advantage, which finally results in deepening of the positive relationships with all the stakeholders. The paper presents the outcomes of primary quantitative surveys conducted within chemical product supply chains on the B2B market in the Czech Republic. The surveys aimed to identify factors that are crucial for building positive reputation of companies within supply chains and, at the same time, to assess and compare their importance as perceived by chemical product suppliers and their customers. eng
dc.format p. 1-10 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Vilnius Gediminas Technical University eng
dc.relation.ispartof The 9th International Scientific Conference Business and Management 2016 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject corporate reputation eng
dc.subject B2B markets eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject relationships within supply chains. eng
dc.subject reputace podniku cze
dc.subject B2B trhy v ČR cze
dc.subject odvětví chemického průmyslu cze
dc.subject vztahy v dodavatelských řetězcích cze
dc.title THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS eng
dc.title.alternative VÝZNAM BUDOVÁNÍ POZITIVNÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ PRO ROZVOJ VZTAHŮ V DODAVATELSKÝCH ŘETĚZCÍCH cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Z nedávných výzkumů na B2B trhu v ČR jasně vyplývá, že reputaci považuje většina dotázaných manažerů za nejvýznamnější faktor konkurenceschopnosti svých firem. Dobře zvládnutý management reputace lze tedy pokládat za základ vytváření jedinečné konkurenční výhody, která se ve svém důsledku odráží v prohlubování pozitivních vztahů se všemi stakeholdery. Článek prezentuje výsledky primárních kvantitativních výzkumů provedených v rámci dodavatelských řetězců s chemickými produkty na B2B trhu v ČR. Cílem výzkumů bylo identifikovat faktory, které jsou klíčové pro budování pozitivní reputace podniků v dodavatelských řetězcích a zároveň zhodnotit a srovnat jejich vnímaný význam z pohledu dodavatelů a odběratelů chemických produktů. cze
dc.event The 9th International Scientific Conference “Business and Management 2016” (12.05.2016 - 13.05.2016) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.wos 000406677200019
dc.identifier.obd 39876642


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet