dc.contributor.author |
Jelínková Martina
|
|
dc.contributor.author |
Lošťáková Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:20:52Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:20:52Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.isbn |
978-609-457-921-9 |
eng |
dc.identifier.issn |
2029-929X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66713 |
|
dc.description.abstract |
Recent surveys on the B2B market in the Czech Republic show clearly that most of the addressed manag-ers consider reputation as the most important factor of the competitiveness of their companies. Therefore, it is possible to regard mastered reputation management as the basis for creation of a unique competitive advantage, which finally results in deepening of the positive relationships with all the stakeholders. The paper presents the outcomes of primary quantitative surveys conducted within chemical product supply chains on the B2B market in the Czech Republic. The surveys aimed to identify factors that are crucial for building positive reputation of companies within supply chains and, at the same time, to assess and compare their importance as perceived by chemical product suppliers and their customers. |
eng |
dc.format |
p. 1-10 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Vilnius Gediminas Technical University |
eng |
dc.relation.ispartof |
The 9th International Scientific Conference Business and Management 2016 |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
corporate reputation |
eng |
dc.subject |
B2B markets |
eng |
dc.subject |
Czech Republic |
eng |
dc.subject |
chemical industry |
eng |
dc.subject |
relationships within supply chains. |
eng |
dc.subject |
reputace podniku |
cze |
dc.subject |
B2B trhy v ČR |
cze |
dc.subject |
odvětví chemického průmyslu |
cze |
dc.subject |
vztahy v dodavatelských řetězcích |
cze |
dc.title |
THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS |
eng |
dc.title.alternative |
VÝZNAM BUDOVÁNÍ POZITIVNÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ PRO ROZVOJ VZTAHŮ V DODAVATELSKÝCH ŘETĚZCÍCH |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Z nedávných výzkumů na B2B trhu v ČR jasně vyplývá, že reputaci považuje většina dotázaných manažerů za nejvýznamnější faktor konkurenceschopnosti svých firem. Dobře zvládnutý management reputace lze tedy pokládat za základ vytváření jedinečné konkurenční výhody, která se ve svém důsledku odráží v prohlubování pozitivních vztahů se všemi stakeholdery. Článek prezentuje výsledky primárních kvantitativních výzkumů provedených v rámci dodavatelských řetězců s chemickými produkty na B2B trhu v ČR. Cílem výzkumů bylo identifikovat faktory, které jsou klíčové pro budování pozitivní reputace podniků v dodavatelských řetězcích a zároveň zhodnotit a srovnat jejich vnímaný význam z pohledu dodavatelů a odběratelů chemických produktů. |
cze |
dc.event |
The 9th International Scientific Conference “Business and Management 2016” (12.05.2016 - 13.05.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.wos |
000406677200019 |
|
dc.identifier.obd |
39876642 |
|