Nový materiál pro edukaci pacientů o plicní embolii

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Pospíchal Jan
dc.contributor.author Dočekalová Klára
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:47Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:47Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.isbn 978-80-7414-993-1 cze
dc.identifier.issn
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66698
dc.description.abstract Úvod: Zdravotní sestry mají nedostatečnou oporu v edukačních materiálech při edukaci pacientů, což může být faktor snižující sebedůvěru zdravotníka v edukaci. Dostupné edukační materiály jsou náročné a mají horší čtivost, než by bylo vhodné. Cíl: Zhodnotit čtivost dostupných edukačních materiálů o plicní embolii. Poslechovým testem ověřit srozumitelnost nejčtivějšího edukačního materiálu. Vytvořit dostatečně srozumitelný edukační materiál o plicní embolii. Metodika: Srozumitelnost tří edukačních materiálů byla vypočítána na základě Mistríkova vzorce. Nejlépe hodnocený edukační materiál byl podstoupen 30 respondentům v poslechovém testu. Výsledky: Tři hodnocené edukační materiály měli dle Mistríkova vzorce 25, 31 a 33 bodů. Výsledkem poslechového testu byla znalost respondentů o závažnosti plicní embolie a k čemu při onemocnění dochází. Režimová preventivní opatření a subjektivní příznaky se ani po poslechovém testu respondenti nedozvěděli. Závěr: Některé oblasti hodnocené brožury nebyly vhodně zpracovány dle poslechového testu. Pro potřebu zaměření edukace na oblasti prevence a příznaků byla vytvořena volně šiřitelná brožura přibližující se velmi lehkému textu (38 bodů). cze
dc.format p. 59-64 eng
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem cze
dc.relation.ispartof Nové trendy ve zdravotnických vědách III. eng
dc.rights open access eng
dc.subject edukace, čtivost, plicní embolie, Mistríkův vzorec cze
dc.subject education, readability, pulmonary embolism, Mistrik formula eng
dc.title Nový materiál pro edukaci pacientů o plicní embolii cze
dc.title.alternative New brochure for the education of patients with pulmonary embolism eng
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Background: Nurses have not enough support in educational brochure. It may decrease their self-confidence in education. Available educational brochures are demanding for understanding and its readability is worse than required Aim: To evaluate readability of available educational brochures about pulmonary embolism. To confirm readability of educational brochure by listening test. To create enough readable brochure about pulmonary embolism. Method: Readability of three brochures was assessed by Minstrik formula. Material with the highest score was used for listening test in 30 respondents. Results: Three brochures had 25, 31 and 33 points in Minstrik formula. Listening test results were knowledge of disease severity and disease mechanism among respondents. Preventive regime measures and symptoms of disease respondents did not know even after listening test. Results: Brochure had not appropriately processed some parts according to the listening test. New free version of brochure for education was created. It was focused on prevention and symptoms of disease. eng
dc.event NOVÉ TRENDY VE ZDRAVOTNICKÝCH VĚDÁCH III. (14.10.2015 - 14.10.2015) cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.obd 39876585


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet