Love, Guilt, Death and Art in Ibsen’s When We Dead Awaken
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublished versionSoubory
Datum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
This article presents an original interpretation of Henrik Ibsen’s play When We Dead Awaken by advancing a hypothesis which explains Rubek and Irene’s path into death as an act of atonement. The analysis encompasses reflections on the meaning of terms such as love, life, art and guilt in the context of the work. The article emphasises the importance of children’s education, which proves itself to be the only effective way to contribute to mankind’s refinement—something very important in the main character’s view. In its last part the article seeks causes of the altered behaviour of the main characters immediately before their deaths (especially their feeling of attraction to death).
Rozsah stran
p. 1-15
ISSN
2191-9399
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
European Journal of Scandinavian Studies, volume 45, issue: 1
Vydavatelská verze
https://www.degruyter.com/view/j/ejss.2015.45.issue-1/ejss-2015-0001/ejss-2015-0001.xml?format=INT
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Henrik Ibsen, When We Dead Awaken, Art, Artist, Henrik Ibsen, Když my mrtví procitáme, umění, umělec