Controlling as a way to continuous improvement

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kruml Lukáš
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:21Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:21Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2857-6489
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66618
dc.description.abstract This paper deals with controlling as one of the most important tools (approaches) of corporate management based on continuous improving. It lays out possibilities for its interconnection with knowledge management and process management as ones of the most important management tools supporting continuous improvement in the knowledge economy and in the so-called knowledge society. Possible relations between controlling, knowledge and process management are examined and described. Their interconnection with the controlling system of a firm multiples its assets in terms of the synergy effect and increases the efficiency of management, creation of innovations and productivity of the entire organization. For these purposes graphic model is created that represents these basic relations and expresses also the principle of continuous improvement, which is considered to be the point of entire controlling as well as of knowledge and process management. eng
dc.format p. 66-73 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher NYME eng
dc.relation.ispartof 1 st Financial Conference eng
dc.rights Pouze v rámci UPa eng
dc.subject controlling eng
dc.subject continuous improvement eng
dc.subject knowledge management eng
dc.subject process management eng
dc.subject relationships eng
dc.subject controlling cze
dc.subject neustálé zlepšování cze
dc.subject znalostní management cze
dc.subject procesní management cze
dc.subject vztahy cze
dc.title Controlling as a way to continuous improvement eng
dc.title.alternative Controlling jako nástroj neustálého zlepšování cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Stále častějším trendem manažerských systémů, zejména u malých a středních podniků, je dnes implementace controllingu nebo alespoň jeho základních principů. Controlling lze prakticky aplikovat na jakékoli firemní oblasti a velikost jeho přínosu pak závisí především na vhodném propojení s dalšími používanými manažerskými nástroji. Vhodnost a možnosti využití controllingu v organizaci ve spojení s integrovaným managementem a zejména tzv. neustálým zlepšováním, jako jednoho z jeho základních principů, jsou tématem tohoto příspěvku. cze
dc.event 1 st Financial Conference (23.04.2015 - 24.04.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.obd 39875094


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet