dc.contributor.author |
Stříteská Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Jelínková Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:20:16Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:20:16Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
1877-0428 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66599 |
|
dc.description.abstract |
This paper presents a view on issues of strategic performance management in the Czech business environment with focus on the customer by means of comparing results and partial conclusions from research carried out in selected companies. The results of the analysis are evaluated in the context of the theoretical background and the findings of similar studies. Based on these findings, a set of recommendations will be provided for Czech companies dealing with strategic performance management oriented towards the customer. The paper was prepared based on research of Czech and foreign literature, interviews with management and analyses of internal materials from selected companies. |
eng |
dc.format |
p. 66-76 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Elsevier Science BV |
eng |
dc.relation.ispartof |
Procedia - Social and Behavioral Sciences |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
performance |
eng |
dc.subject |
measurement |
eng |
dc.subject |
management |
eng |
dc.subject |
customer |
eng |
dc.subject |
strategy |
eng |
dc.subject |
výkonnost |
cze |
dc.subject |
měření |
cze |
dc.subject |
řízení |
cze |
dc.subject |
zákazník |
cze |
dc.subject |
strategie |
cze |
dc.title |
Strategic Performance Management with Focus on the Customer |
eng |
dc.title.alternative |
Strategické řízení výkonnosti se zaměřením na zákazníka |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek přináší pohled na problematiku strategického řízení výkonnosti v českém podnikatelském prostředí se zaměřením na zákazníka prostřednictvím komparace výsledků a dílčích závěrů z provedeného šetření ve vybraných podnicích. Výsledky provedené analýzy jsou zhodnoceny v kontextu teoretických východisek a závěrů obdobných studií. Na základě těchto zjištění je stanoven soubor doporučení pro české podniky týkající se strategického řízení podnikové výkonnosti orientované na zákazníka. Příspěvek byl zpracován na základě rešerše české i zahraniční literatury, polostrukturovaných rozhovorů s managementem a analýzy interních materiálů vybraných podniků. |
cze |
dc.event |
4th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management (20.11.2014 - 22.11.2014) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.relation.publisherversion |
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815056773 |
|
dc.project.ID |
SGSFES_2015001/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru |
eng |
dc.identifier.wos |
000380550300009 |
|
dc.identifier.obd |
39874991 |
|