Manažerský psychologicko-sociální přístup v podnicích využívající podnikové sociální sítě
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprintSoubory
Datum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o.
Abstrakt
Psychologicko-sociální přístup spadá do managementu čtyřicátých až sedmdesátých let, kdy byly v teorii i praxi rozvíjeny různé názorové proudy. Nastává potřeba umět zaměstnance napříč organizační strukturou vést, usměrňovat, motivovat a stimulovat k větší zaangažovanosti pro plnění podnikatelských cílů. Z tohoto důvodu se mění manažerské přístupy v komunikaci, řízení a motivování zaměstnanců. Příspěvek se zaměřuje na podnikovou sociální síť a její možnost využití v podnicích jako manažerského psychologicko-sociálního přístupu. Příspěvek zahrnuje ucelený přehled vývoje psychologicko-sociálních přístupů směrem k moderním trendům, včetně komparace zvolených teorií, Cílem tohoto příspěvku je komparovat vybrané provedené výzkumy/studie zaměřené na podnikové sociální sítě s aspektem na psychologicko-sociální přístup v řízení lidských zdrojů a zodpovědět položenou výzkumnou otázku. Metodologie příspěvku je na základě komparativního kvalitativního výzkumu, empirického zobecnění a interpretace provedených výsledků výzkumů/studií. Dále diskutovat o problematice významu zaměstnanců a vybraných motivačních teorií.
Rozsah stran
p. 227-234
ISSN
2336-7431
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGSFES_2014004/Vědecko-výzkumné aktivity v oblasti Ekonomika a management
Zdrojový dokument
Nové trendy 2014. 9. ročník mezinárodní vědecké konference: sborník příspěvků
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
9. mezinárodní vědecká konference Nové trendy 2014 - New Trends 2014 (13.11.2014 - 14.11.2014)
ISBN
978-80-87314-67-8
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Psychologicko-sociální přístup, podnikové sociální sítě, lidské zdroje, Psycho-social approach, enterprise social network, human resource