Digitální knihovnaUPCE
 

Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2010

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Centrum pro studium vysokého školství

Abstrakt

Vládnutí ve vysokém školství prošlo v posledních dvou desetiletích v Evropě zásadními proměnami. V oblasti výzkumu vysokého školství u nás toto téma dosud stojí na pokraji zájmu. Především téměř chybí studie vládnutí v českém vysokém školství vycházející z empirického sociálněvědního přístupu. V našem výzkumu jsme se pokusili o sondu do mechanismů a procesů vládnutí na dvou nejnižších úrovních (katedry a fakulty) dvou různých českých vysokých škol. Na každé z vybraných fakult byly provedeny čtyři polostandardizované rozhovory. Výsledky naší studie hovoří o tom, že hlavním rysem procesů vládnutí je dominantní role vyučujících. Naše závěry v tomto ohledu odpovídají závěrům dalších studií interpretujících vládnutí v českém vysokém školství jako příklad koexistence akademické oligarchie, charakteristické spíše pro elitní fázi vývoje moderního vysokého školství (Trow 2006), s masovým a univerzálním přístupem k vysokému školství (Dobbins 2008; Prudký, Pabian, Šima 2010).

Rozsah stran

p. 2-16

ISSN

1210-6658

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Aula, volume 18, issue: 4

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

vládnutí, studující, vysokoškolská politika, higher education governance, qualitative research, role of students, czech universities

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced