Digitální knihovnaUPCE
 

The Czech Republic Between Studentocracy, Academic Oligarchy and Managerialism: Are students powerful or powerless?

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2011

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Routledge

Abstrakt

In this article, we will argue that students played an important role at several crucial junctures of modern Czech history, which secured them a central position after 1989 in the new democratic model of higher education governance. However, over the last two decades students have largely lost this position owing to several factors: the growing indifference among the expanding student population, the ascendancy of academics’ power and the proliferation of managerial approaches to higher education governance. We thus conclude that the golden age of Czech academic democracy with a strong student presence is over and that student roles will have to be redefined within the framework of academic oligarchy and/or managerialism.

Rozsah stran

p. 191-203

ISSN

1358-3883

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Tertiary Education and Management, volume 17, issue: 3

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

governance, student experience, widening access/participation, vládnutí, studující, vysokoškolská politika

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced