Tato bakalářská práce se zaměřuje na prezentaci islámu ve francouzských médiích, kterou konkrétně představí na fenoménu šátku a zahalování ve Francii. Hlavními metodami pro zpracování je popis získaných poznatků, analýza textů, obsahová analýza mediálních zpráv francouzských deníků a vypracování případové studie na téma zahalování. První kapitola je teoretická a stručně nastiňuje historický vývoj islámu v Evropě a na příkladech francouzského sekularismu a De Rooverově problematice liberálního modelu sekularismu uvádí, že manifestace náboženské příslušnosti muslimské populace dostávající se ze soukromé sféry do veřejné sféry jsou vznikem konfliktů mezi náboženstvím a sekulárním státem. Druhá je rovněž teoretická a vymezuje současný postoj Francie k náboženství a jeho projevům vyznání ve veřejném prostoru. Problematické uplatňování francouzského sekularismu v praxi je zmíněno na vybraném tématu fenoménu šátku a zahalování ve Francii. Třetí je praktická a zaměřuje se na obsahovou analýzu mediálních zpráv. Ve sledovaném období od 1. ledna 2010 do 31. prosince 2014 skrze 3 vybrané kauzy analýza sleduje, jakým způsobem deníky Le Figaro a Le Monde pohlížejí na fenomén šátku a zahalování ve Francii.