Markéta Hejkalová/Pražáková jako nakladatelka
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je přiblížit působení nakladatelství Hejkal na českém literárním trhu. Zejména se pak zaměřuje na osobnost Markéty Hejkalové jakožto zakladatelky tohoto nakladatelství a ženy nakladatelky. Práce přináší úvod do problematiky nakladatelů a stručný vývoj literární kultury na českém území v posledních letech. Dále se pak věnuje převážně seznámení s Markétou Hejkalovou a pojednává o motivech vzniku nakladatelství Hejkal. Je zde popsána knižní produkce, nejen překladová, ale také česká, kterou nakladatelství Hejkal od dob svého vzniku vydalo.
Rozsah stran
59 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Historicko-literární studia: Historicko-literární
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
D34968
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
nakladatelství, Hejkalová, Markéta, literární produkce, nakladatelství Hejkal, publishing house, Hejkalová, Markéta, literary production, Hejkal's publishing house