Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Volek, Josef |
|
dc.contributor.author |
Čtvrtečková, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-15T08:31:56Z |
|
dc.date.available |
2016-06-15T08:31:56Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64686 |
|
dc.description.abstract |
Kvalita dopravy je jednou ze základních podmínek ovlivňujících životní úroveň. Přístupná doprava je podmínkou začlenění osob se sníženou mobilitou do společnosti. Jednou z možností řešení problematiky dopravy takto handicapovaných občanů jsou přepravy na zavolání. U těchto přeprav je charakteristické, že neexistuje žádný pevný jízdní řád, žádné zastávky a žádné pevně stanovené trasy. Cestující si určí sám místo nástupu, nástupní čas a místo výstupu.
Při realizaci služby na zavolání pro handicapované cestující vystupuje do popředí problém určování tras jízdy jednotlivých vozidel. Úlohu okamžitého určení optimálních tras jízdy vozidel na zavolání lze řešit pomocí metod operačního výzkumu. Tyto metody slouží jako prostředek při řešení úloh z oblasti teorie grafů např. hledání nejlevnějších cest, toků na sítích, rozmístění zdrojů na síti, řešení přiřazovacího problému apod. Výstupem z úlohy je stanovení denního plánu tras jízdy pro všechna vozidla, která jsou v daném dni k dispozici. Optimalizace spočívá v minimalizaci popř. maximalizaci účelové funkce při splnění všech omezujících podmínek.
Hlavním cílem zpracovávané disertační práce je vytvořit základní metodologický aparát určení tras jízd vozidel na zavolání. |
cze |
dc.format |
122 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
dopravní obslužnost |
cze |
dc.subject |
handicapované osoby |
cze |
dc.subject |
mobilita |
cze |
dc.subject |
doprava na zavolání |
cze |
dc.subject |
fuzzy množiny |
cze |
dc.title |
Dopravní obslužnost regionu se zaměřením na handicapované osoby |
cze |
dc.title.alternative |
Accessibility solutions for regional public transportation systems |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.date.accepted |
neobhájeno |
|
dc.description.abstract-translated |
The quality of transportation is one of the basic factors affecting the standard of living. Easily accessible transportation is necessary for a disadvantaged person`s integration into our society. One possible solution for a disadvantaged person`s transportation is transport-ondemand. This kind of transportation can be characterized by the fact that there is no fixed schedule, stations or routes. The passenger himself arranges a time and place of departure and the destination.
When implementing this kind of service for disadvantaged people, the problem of suitable route selection has to be solved for every single vehicle. The task of optimized route determination can be solved with the help of operational research methods. These methods are
useful for dealing with the tasks from graph theory, e.g. searching for the cheapest routes, flows within a network, source location within networks, solving the assignment tasks, etc. The output of these tasks provides a daily route plan for all currently available vehicles. Optimizing consists of final function minimizing or maximizing while adhering to all limiting factors.
The main goal of this thesis is to create a basic methodology tool for transport-ondemand route selection. |
eng |
dc.description.department |
Katedra informatiky v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Technologie a management v dopravě a telekomunikacích |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|