dc.contributor.advisor |
Škoviera, Albín |
|
dc.contributor.author |
Krčmářová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-09T12:29:03Z |
|
dc.date.available |
2016-06-09T12:29:03Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-03-31 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64194 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se skládá ze dvou částí a klade si za cíl objasnit čtenáři, jak běžně fungují dětské diagnostické ústavy v České republice. V teoretické části popisuje, co je úkolem těchto ústavů, s jakými problémy se pracovníci těchto ústavů pravidelně setkávají a jakými metodami dosahují převýchovy u dětí. Empirická část se opírá o poznatky v teoretické části práce a zabývá se problematikou rozdílného pohledu dětí samotných a jejich vychovatelů na důvody jejich umisťování do diagnostického ústavu, jejich života v něm a představy po jeho opuštění. Výsledkem práce je tak pochopení a přiblížení života za zdmi diagnostických ústavů v České republice s ohledem na zkušenosti obou aktérů. |
cze |
dc.format |
63 s. |
|
dc.format.extent |
1162688 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
ústavní výchova |
cze |
dc.subject |
náhradní rodinná péče |
cze |
dc.subject |
převýchova |
cze |
dc.subject |
problémové chování |
cze |
dc.subject |
institutional education |
eng |
dc.subject |
foster family care |
eng |
dc.subject |
re-education |
eng |
dc.subject |
problematic behavior |
eng |
dc.title |
Současné místo DDÚ v systému ústavní výchovy v České republice |
cze |
dc.title.alternative |
Actually place of children´s diagnostic institutions in the institutional care system in Czech Republic |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ehlová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2016-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This paper consists of two parts and it aims to clarify to the reader how commonly operate children's diagnostic institutes in the Czech Republic. The theoretical part describes what is the role of these institutions, the problems that employees of these institutions have to solve on daily bases and which methods are the most successful in re-education of children. Empirical part is based on the findings of the theoretical part and deals with the problems of a different perspective of the children themselves and their educators on the reasons for their placement in the diagnostic institute, their lives and their ideas of life after leaving the institute. The result of this work is understanding and closer view on life behind the walls of diagnostic centers in the Czech Republic considering the experiences of both actors. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D33976 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
31229 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |