Digitální knihovnaUPCE
 

Elektronická optimalizace jízdy kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly

Disertační práceOtevřený přístup

Abstrakt

Disertační práce popisuje problematiku řízení a chování kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly zejména se zaměřením na chodové vlastnosti tramvaje 15T. Jsou zde popsané rozdíly mezi chováním dvojkolí a nezávislé otáčivými koly a metody optimalizace jízdy vozidla s nezávisle otáčivými koly. Dále je popsán postup výzkumu, vývoje, implementace a ověřování metody optimalizace pomocí experimentálního kolejového vozidla a sledované a měřené veličiny během experimentálního ověřování, včetně dosažených výsledků. Je řešen způsob rozpoznání polohy podvozku v kolejové draze a její využití pro algoritmus optimalizace řízení. Cílem optimalizace řízení je snížení opotřebení v kontaktu kolo-kolejnice a zvýšení bezpečnosti proti vykolejení. Závěr je věnován porovnání výsledků zkoušek a měření na experimentálním vozidle s měřením na tramvaji 15T, která disponuje volně otáčivými koly.

Rozsah stran

D32945

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky a infrastruktura: Elektrotechnika

Studijní program

Technika a technologie v dopravě a spojích

Signatura tištěné verze

D32945

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

trakční pohony, PMSM, kolejová vozidla, nezávisle otáčivá kola, individuální elektrické pohony, optimalizace řízení, traction drives, rail vehicles, independent rotated wheels, individual electric drive, management optimization

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced