Digitální knihovnaUPCE
 

Supporting the Developmet of Language Learning Strategies through Feedback

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2015

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This bachelor thesis deals with the usage of feedback in the field of English language teaching. The main focus is placed on such feedback forms, which enable the integration of language learning strategies, and thus can support the development of autonomy. The theoretical part of the thesis deals with the interconnection of autonomy, assessment, feedback, and language learning strategies. The teacher, who is in the focus of attention here, is described as a necessary person providing feedback to learners. This paper tries to clarify the ways feedback can contribute to autonomy development, particularly language learning strategies that significantly facilitate the learning process. The practical part of this thesis examines which feedback forms are used in practice and if they contribute to language learning strategies development.

Rozsah stran

76 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

D33767

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

teachers, autonomy, assessment, feedback, error correction, language learning strategies, učitelé, autonomie, hodnocení, zpětná vazba, oprava chyb, jazykové učební strategie

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced