Supporting the Developmet of Language Learning Strategies through Feedback
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor thesis deals with the usage of feedback in the field of English language teaching. The main focus is placed on such feedback forms, which enable the integration of language learning strategies, and thus can support the development of autonomy. The theoretical part of the thesis deals with the interconnection of autonomy, assessment, feedback, and language learning strategies. The teacher, who is in the focus of attention here, is described as a necessary person providing feedback to learners. This paper tries to clarify the ways feedback can contribute to autonomy development, particularly language learning strategies that significantly facilitate the learning process. The practical part of this thesis examines which feedback forms are used in practice and if they contribute to language learning strategies development.
Rozsah stran
76 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D33767
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
teachers, autonomy, assessment, feedback, error correction, language learning strategies, učitelé, autonomie, hodnocení, zpětná vazba, oprava chyb, jazykové učební strategie