Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na prospěšnost zákaznicky orientované firemní kultury pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. První část práce představuje rešerši odborné literatury zabývající se firemní kulturu jako nástrojem pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Jsou popsány vztahy se zákazníky a jejich vývoj, definovány nástroje budování vztahů se zákazníky na B2B trhu a popsána firemní kultura, její definice, složky, znaky i způsoby budování.
Praktická část práce obsahuje zpracování a analýzu výsledků primárního výzkumu zaměřeného na zjištění vnímané prospěšnosti zákaznicky orientované firemní kultury pro posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu, a to jak z pohledu dodavatelů, tak odběratelů chemických produktů. Jsou zde prezentovány jednak celkové výsledky zjištěné u dodavatelů i odběratelů, ale je provedeno také srovnání vnímání prospěšnosti jednotlivých atributů firemní kultury z hlediska odběratelů i dodavatelů a také podle různých charakteristik respondentů.