Studijní obor:Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá rozvojem autonomie u žáků anglického jazyka pomocí
informačních a komunikačních technologii (ICT). V teoretické části je nejprve definována autonomie žáka v kontextu kurikulární reformy. Poté je vysvětleno sebehodnocení jako jedna z důležitých schopností autonomního žáka. Další kapitola stručně představuje moderní technologie. Následně je charakterizován konkrétní ICT nástroj vybraný pro tuto práci blog. V závěru teoretické části jsou rovněž přiblíženy dovednosti psaní.
Praktická část ověřuje, zda a jak přispívá blog k rozvoji autonomie u žáků anglického jazyka. Za tímto účelem byl vytvořen souhrn devíti aktivit, které byly následně ověřeny v praxi prostřednictvím výzkumu. Aktivity stejně jako výsledky výzkumu jsou analyzovány a následně vyhodnoceny pomocí nástrojů zvolených pro sběr dat. V poslední části práce jsou prezentovány závěry výzkumu.