Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Viková, Lada |
cze |
dc.contributor.author |
Bušková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-08-10T07:52:42Z |
|
dc.date.available |
2015-08-10T07:52:42Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/60667 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá znalostí a užíváním romského jazyka romskými dětmi v Jaroměři. Hlavním cílem je zjistit, zda tyto děti romský jazyk ovládají, kdy ho používají a kdy naopak používají jazyk český. Dalším důležitým tématem je znalost nebo alespoň povědomost o romské literatuře a jejích autorech popřípadě pohádkách. Dále práce popisuje názor pedagogů a sociálních pracovníků na romský jazyk, jeho osvojování a především jeho používání mezi Romy a na školách. Na začátku práce je metodologie, která byla použita, dále pak teorie, kde jsou vysvětleny používané pojmy. Praktická část, shrnuje vše, co bylo během terénního výzkumu zjištěno. |
cze |
dc.format |
55 s. |
cze |
dc.format.extent |
920727 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
Roma |
cze |
dc.subject |
romani language |
cze |
dc.subject |
language |
cze |
dc.subject |
Jaroměř |
cze |
dc.subject |
culture |
cze |
dc.subject |
bilingualism |
cze |
dc.subject |
Romové |
cze |
dc.subject |
romský jazyk |
cze |
dc.subject |
jazyk |
cze |
dc.subject |
Jaroměř |
cze |
dc.subject |
kultura |
cze |
dc.subject |
bilingvismus |
cze |
dc.title |
Romský jazyk a literatura z pohledu romských dětí |
cze |
dc.title.alternative |
Romani language and literature from the perspective of Roma children |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Andrš, Zbyněk |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the knowledge and use of the Romani language, by Roma children in Jaroměř. The main purpose is to determine whether these children Romani language control when they use it and when they used the Czech language. Another important issue is the knowledge, or at least awareness of Roma literature and their authors or Roma fairy tales. Also described is opinion of teachers and social workers for Romany language, the acquisition and its use especially among the Roma children and in school buildings. At the beginning of the work, its methodology, which has been used, hereafter is theory, which explains the used concepts. The practical part summarizes everything that was detected during fieldwork. |
eng |
dc.description.department |
Katedra sociálních věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální antropologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D33068 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Sociologie |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila svou práci, shrnula vlastní závěry, byly přečteny posudky, proběhla rozprava. |
cze |
dc.identifier.stag |
27617 |
cze |
dc.date.embargo |
2015-03-31 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|