Digitální knihovnaUPCE
 

Theoretical and Experimental Analysis of Flexicoil Helical Spring Stress

Diplomová práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2015

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Suspension system of a rail vehicle is one of key member of railway vehilce. As time passed and technology evolved, people's expactation increased also in area of railway transportation like anything in life. Those expactation caused improvements also in suspension systems of railway vehicles such as using flexi - coil type of helical spring suspension. The flexi-coil type of helical spring allows deformation both in vertical and lateral direction. Due to this property of flexi - coil springs, their stress state and calculation of stresses differ from ordinary springs. In this thesis, change in stiffness and stresses under combined loading are investigated using finite element programme Solidworks. Results obtained from Solidworks are compared with experimentally evaluated stresses.

Rozsah stran

80 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Transport Means: Railway Vehicles

Studijní program

Dopravní inženýrství a spoje

Signatura tištěné verze

D31956

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

vypružení, šroubovitá pružina, flexi-coil pružina, MKP, solidworks, železniční vozidlo, suspension, coil springs, flexi-coil springs, FEA, solidworks, railway vehicles

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced