Theoretical and Experimental Analysis of Flexicoil Helical Spring Stress
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Suspension system of a rail vehicle is one of key member of railway vehilce. As time passed and technology evolved, people's expactation increased also in area of railway transportation like anything in life. Those expactation caused improvements also in suspension systems of railway vehicles such as using flexi - coil type of helical spring suspension. The flexi-coil type of helical spring allows deformation both in vertical and lateral direction. Due to this property of flexi - coil springs, their stress state and calculation of stresses differ from ordinary springs. In this thesis, change in stiffness and stresses under combined loading are investigated using finite element programme Solidworks. Results obtained from Solidworks are compared
with experimentally evaluated stresses.
Rozsah stran
80 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Transport Means: Railway Vehicles
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D31956
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vypružení, šroubovitá pružina, flexi-coil pružina, MKP, solidworks, železniční vozidlo, suspension, coil springs, flexi-coil springs, FEA, solidworks, railway vehicles