Abstrakt:
Práce je věnována vnímání výkonnosti dodavatelů z pohledu odběratelů. Vymezuje pojmy výkonnost, výkon, měření výkonnosti, hodnocení výkonnost, řízení výkonnosti. Postihuje teoretické přístupy k hodnocení výkonnosti dodavatele, které může provádět buď odběratel, nebo dodavatel na základě informací získaných od odběratele. Práce se zabývá výběrem dodavatelů a důvody proč je tato problematika důležitá. Obsahuje kritéria, která se při výběru dodavatele mohou použít. Zabývá se hodnocením dodavatelů v průběhu vztahu a využitím tohoto hodnocení pro další rozvoj vztahů s nejvhodnějšími dodavateli. Následně se zabývá druhým pohledem na hodnocení výkonnosti dodavatelů, a to jaká kritéria a měřítka by měl použít dodavatel při posuzování vlastní výkonnosti. Teoretické poznatky jsou využity při realizaci výzkumu, který byl proveden u konkrétního odběratele chemických produktů anorganických kyselin a solí.