Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Na základě rešerše odborné literatury je v teoretické části nejprve rámcově definován pojem "vztahy se zákazníky", jsou nastíněny fáze vývoje vztahu se zákazníky a naznačeny koncepce řízení vztahů se zákazníky. V neposlední řadě je pozornost v rešeršní části práce věnována také posilování a rozvoji vztahů mezi tržními subjekty. Závěrečná část teoretické části práce se zabývá základním vymezením hodnotového řetězce a hodnotových sítí.
V praktické části práce jsou zpracovány výsledky primárního výzkumu spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Šetření bylo uskutečněno ve 30 autoservisech v Pardubicích a okolí. Výzkum byl zaměřen především na detailnější specifikaci nákupu autoolejů v oslovených autoservisech a na identifikaci současných a posouzení možných vhodných způsobů spolupráce autoservisů s výrobci a distributory autoolejů při posilování vztahů se zákazníky. Závěrem jsou výsledky výzkumu shrnuty a vyhodnoceny.