Use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans
Bakalářská práceDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The thesis deals with the use of specific lexical and semantic features of the English language used in advertising slogans. The work aims to examine the functioning of slogans from the viewpoint of linguistics, more specifically lexicology and semantics, which helps to understand the main psychological processes that go through the consumer's mind while being under influence of the marketing tricks used in slogans. The work is divided into the theoretical part, the purpose of which is to emphasize and investigate the central aspects of advertising as such, and the practical part, which examines the concrete features of slogans and tries to reveal the most frequent attention-drawing and manipulative techniques. The practical part is primarily divided into seven crucial chapters, each of which represents a specific hypothesis directly aimed at a concrete slogan feature.
Rozsah stran
55 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk pro odbornou praxi
Studijní program
Filologie
Signatura tištěné verze
D30764
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
jazyk reklamy, reklamní slogany, techniky manipulace, techniky upoutání pozornosti, sémantické prvky sloganů, lexikální prvky sloganů, language of advertising, advertising slogans, attention-drawing techniques, manipulative techniques, semantic features of slogans, lexical features of slogans