Digitální knihovnaUPCE
 

Use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2014

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The thesis deals with the use of specific lexical and semantic features of the English language used in advertising slogans. The work aims to examine the functioning of slogans from the viewpoint of linguistics, more specifically lexicology and semantics, which helps to understand the main psychological processes that go through the consumer's mind while being under influence of the marketing tricks used in slogans. The work is divided into the theoretical part, the purpose of which is to emphasize and investigate the central aspects of advertising as such, and the practical part, which examines the concrete features of slogans and tries to reveal the most frequent attention-drawing and manipulative techniques. The practical part is primarily divided into seven crucial chapters, each of which represents a specific hypothesis directly aimed at a concrete slogan feature.

Rozsah stran

55 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro odbornou praxi

Studijní program

Filologie

Signatura tištěné verze

D30764

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

jazyk reklamy, reklamní slogany, techniky manipulace, techniky upoutání pozornosti, sémantické prvky sloganů, lexikální prvky sloganů, language of advertising, advertising slogans, attention-drawing techniques, manipulative techniques, semantic features of slogans, lexical features of slogans

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced