Digitální knihovnaUPCE
 

Bakalářské práce / Bachelor's works KEEZ DFJP (Bc.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5745

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 64
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Studie energetiky provozu linky s velkokapacitními trolejbusy s pomocným akumulátorovým napájením
    (Univerzita Pardubice, 2024) Szotkowski, David; Novák, Jaroslav
    Bakalářská práce se zabývá energetikou provozu trolejbusů s pomocným akumulátorovým napájením na lince spojující Nádraží Veleslavín s Mezinárodním letištěm Václava Havla v Praze. Nejdříve se věnuje koncepci velkokapacitních trolejbusů s pomocným akumulátorovým napájením a shrnuje jejich vlastnosti. Dále podrobně popisuje a parametrizuje trasu linky trolejbusů a vytváří výpočetní model pro určení trakčních a energických parametrů. Nakonec navrhuje možné kroky vedoucí k optimalizaci spotřeb energie při jízdě trolejbusu.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Emulácia stacionárnej časti národného vlakového zabezpečovača PZB
    (Univerzita Pardubice, 2024) Glosz, Oliver; Ouředníček, Jan
    Práca sa zaoberá návrhom emulačného zariadenia, ktoré má za účel nahradiť traťovú časť zabezpečovacieho systému PZB v podmienkach infraštruktúry, kde tento systém nie je inštalovaný, aby sa docielilo oboznámenie personálu vedúceho vozidlo o charakteristikách systému a spôsoboch jeho ovládania, pričom emulátor nemožno považovať za plnohodnotnú náhradu zabezpečovacieho zariadenia a pomocou neho nie je možné považovať jazdu vlaku za zabezpečenú.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Převodník diagnostického protokolu na CAN BUS
    (Univerzita Pardubice, 2024) Stejskal, Petr; Mašek, Zdeněk
    Bakalářská práce se zabývá návrhem a testováním programu pro převodník, který vyčítá z vozidla diagnostická data ze zásuvky OBD pomocí protokolu UDS. Ty poté přeposílá na další sběrnici CAN, ale bez protokolu. Odesílá tedy pouze zprávy s definovaným ID.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Dokumentácia staničných zabezpečovacích zariadení v dopravnom sále DFJP
    (Univerzita Pardubice, 2024) Hradil, Jakub; Ouředníček, Jan
    Táto práca sa venuje tvorbe dokumentácie staničných zabezpečovacích zariadení v dopravnom sále DFJP. Práca je rozdelená do troch častí, v prvej sa venuje prehľadu noriem, ktoré sa venujú záverovým tabuľkám a situačným schémam a prehľadu dostupným počítačových programov vhodných na ich tvorbu, druhá časť sa venuje popisu staníc najmä v kontexte zabezpečovacích zariadení v dopravnom sále a tretia časť sa venuje samotnej tvorbe situačných schém a záverových tabuliek a ich následnej tlači.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Návrh proudového zdroje pro napájení RGB LED
    (Univerzita Pardubice, 2024) Smolík, Petr; Leuchter, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepce napájení RGB LED použitého ve zvoleném dopravním prostředku. Práce si klade za cíl nejen vybrat vhodnou topologii proudového zdroje a měniče, ale rovněž implementovat praktické řešení zdroje. Práce se dále věnuje přizpůsobením požadavků standardizace v oblasti elektromagnetické kompatibility. Celkový záměr práce spočívá ve vytvoření efektivního a normami odpovídajícího systému napájení pro RGB LED v daném dopravním prostředku.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Analýza dat z jízd a nabíjení elektromobilů
    (Univerzita Pardubice, 2023) Horák, Jakub; Mašek, Zdeněk
    Tato práce se zaměřuje na zpracování dat z jízd a nabíjení čtyř elektromobilů - Hyundai Ioniq, Hyundai Kona, Tesla model S a Škoda Citigoe iV. Testování proběhlo v období ledna a února roku 2022. První část se věnuje stručnému přehledu stavu elektromobility v ČR a představení testovaných vozidel. Druhá část se již zabývá samotnou analýzou dat z testování a interpretací jejich výsledků.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Analýza spotřeby energie při jízdě elektrické jednotky
    (Univerzita Pardubice, 2022) Kretschmer, Dominik Josef; Mlynařík, Ladislav
    Závěrečná práce se zabývá analýzou spotřeby elektrické energie při jízdě elektrické jednotky. Jejím cílem je porovnání naměřených dat s teoretickými výpočty. Teoretická část se zabývá objasněním základních pojmů jako je elektrická jednotka a její elektrická výzbroj, klasifikací jízdních odporů a poté rekuperací elektrické energie. Na teoretickou část navazuje praktická pasáž, která nejprve počítá s naměřenými daty, čímž zjistí množství spotřebované a vrácené energie a dále tyto hodnoty porovnává s teoreticky vypočítanými daty ze stejných tras.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Návrh modulu s rozhraním CAN pro řízení otáček stejnosměrných motorů
    (Univerzita Pardubice, 2020) Hladík, Martin; Mašek, Zdeněk
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem, realizací a ověřením funkce modulu řízení otáček stejnosměrného motoru s permanentními magnety. Jako komunikační rozhraní mezi hlavní řídící jednotkou a modulem je sběrnice CAN. Modul bude přijímat zprávu s požadovanými otáčkami, regulovat otáčky motoru a jako zpětnou vazbu odesílat aktuální provozní hodnoty.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Návrh nabíjecí stanice pro elektromobilitu
    (Univerzita Pardubice, 2020) Ficbauer, Michal; Novák, Jaroslav
    Hlavním úkolem bakalářské práce je návrh realizace nabíjecí stanice napájené z distribuční sítě VN. Práce obsahuje teoretické informace o jednotlivých, prakticky používaných typech nabíjecích stanic, jejich vnitřní struktuře a zapojení. Dále shrnuje poznatky o distribučních transformátorech a jejich připojení na distribuční síť. Následně již práce obsahuje konkrétní návrh kompaktní nabíjecí stanice.
  • Náhled
    Bakalářská práceOtevřený přístup
    Návrh komunikačního rozhraní CAN pro hlídač izolačního stavu
    (Univerzita Pardubice, 2019) Závodník, Michal; Mašek, Zdeněk
    Bakalářská práce se zabývá návrhem, vývojem, realizací a otestováním digitálního převodníku, pro hlídač izolačního stavu, mezi komunikační sběrnicí RS485 a sběrnicí CAN. Převodník tak umožní připojit hlídač izolačního stavu k řídící jednotce kolejového vozidla. Kolejové vozidlo tak bude mít k dispozici číselnou informaci o hodnotě izolace napájecí soustavy. Zvýší se tak informovanost obsluhy a tím bude zajištěna vyšší spolehlivost provozu.