Vozidlový odpor současných kolejových vozidel

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Michálek, Tomáš cze
dc.contributor.author Králík, Pavel
dc.date.accessioned 2014-06-19T10:14:58Z
dc.date.available 2014-06-19T10:14:58Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/55894
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je rozbor jednotlivých složek vozidlového odporu železničních kolejových vozidel, jejich fyzikální podstaty i vzniku. Klíčovým obsahem je metodika, s jejíž pomocí je z dat získaných výběhovou zkouškou sestavena závislost vlastního odporu vozidla na rychlosti jízdy. Aplikace je demonstrována na moderní elektrické jednotce i kontejnerových vlacích. Důraz je kladen na vlaky provozované společností METRANS Rail s.r.o. Je uveden postup výpočtu technického normativu hmotnosti, jež s vozidlovým odporem souvisí. Práce obsahuje také zamyšlení nad změnou výše uvedené metodiky výpočtu především pro kontejnerové vlaky z hlediska fyzikální interpretace a možného přínosu pro rychlou nákladní železniční dopravu. cze
dc.format 53 s. cze
dc.format.extent 7040329 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject vozidlový odpor cze
dc.subject kontejnerový vůz cze
dc.subject výběhová zkouška cze
dc.subject aerodynamický odpor cze
dc.subject train resistance eng
dc.subject container freight eng
dc.subject untraction examination eng
dc.subject aerodynamic resistance eng
dc.title Vozidlový odpor současných kolejových vozidel cze
dc.title.alternative Train Resistance of Current Rolling Stock eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Prchal, Jan cze
dc.date.accepted 2014 cze
dc.description.abstract-translated This Bachelor's work put target to analyze the individual components of the train resistance, their physical principle and formation. The key content is the methodology by which the data obtained from the untraction examination assembly dependency of own train resistance to speed. The application is demonstrated on a modern electric unit and container trains. Emphasis is placed on trains operated by METRANS Rail Ltd. The work includes the calculate procedure of the technical normative weight, which is linked to the vehicle's resistance. The work also includes consideration of a change in the above calculation methodology primarily for container trains in terms of physical interpretation and possible benefits for fast freight. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D30774 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své bakalářské práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl dotazy z posudků. cze
dc.identifier.stag 23926 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet