Vozidlový odpor současných kolejových vozidel
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je rozbor jednotlivých složek vozidlového odporu železničních kolejových vozidel, jejich fyzikální podstaty i vzniku. Klíčovým obsahem je metodika, s jejíž pomocí je z dat získaných výběhovou zkouškou sestavena závislost vlastního odporu vozidla na rychlosti jízdy. Aplikace je demonstrována na moderní elektrické jednotce i kontejnerových vlacích. Důraz je kladen na vlaky provozované společností METRANS Rail s.r.o. Je uveden postup výpočtu technického normativu hmotnosti, jež s vozidlovým odporem souvisí. Práce obsahuje také zamyšlení nad změnou výše uvedené metodiky výpočtu především pro kontejnerové vlaky z hlediska fyzikální interpretace a možného přínosu pro rychlou nákladní železniční dopravu.
Rozsah stran
53 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla
Studijní program
Dopravní technologie a spoje
Signatura tištěné verze
D30774
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vozidlový odpor, kontejnerový vůz, výběhová zkouška, aerodynamický odpor, train resistance, container freight, untraction examination, aerodynamic resistance