Digitální knihovnaUPCE
 

Stres v profesi vysokoškolských pedagogů Fakulty filozofické Univerzity Pardubice

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2014

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem stresu v profesi vysokoškolských pedagogů. Klade si za cíl zjistit, zda nějaký stres prožívají, případně se pokusit určit jeho míru. Dále se snaží identifikovat činnost, která je pro vysokoškolské pedagogy největším stresorem. Práci jsem rozdělila na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se zabývám vymezením důležitých pojmů, jako jsou stres, stresor, obecný adaptační syndrom, profesní stres, stres v profesi pedagoga, coping, syndrom vyhoření a jiné, které souvisí ať už blíže či vzdáleněji s touto problematikou. V empirické části realizuji vlastní formu smíšeného výzkumu. Využívám jednak kvantitativní formu výzkum a také rozhovory, avšak ty slouží především pro ilustraci daných jevů.

Rozsah stran

80 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Humanitní studia

Studijní program

Humanitní studia

Signatura tištěné verze

D30447

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

stres, eustres, distres, stresor, obecný adaptační syndrom, profesní stres, stres v profesi pedagoga, zvládání stresu, stress, eustress, distress, stressor, general adaptation syndrome, occupational stress, stress in the profession of professors, coping with stress

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced