Stres v profesi vysokoškolských pedagogů Fakulty filozofické Univerzity Pardubice
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem stresu v profesi vysokoškolských pedagogů. Klade si za cíl zjistit, zda nějaký stres prožívají, případně se pokusit určit jeho míru. Dále se snaží identifikovat činnost, která je pro vysokoškolské pedagogy největším stresorem.
Práci jsem rozdělila na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se zabývám vymezením důležitých pojmů, jako jsou stres, stresor, obecný adaptační syndrom, profesní stres, stres v profesi pedagoga, coping, syndrom vyhoření a jiné, které souvisí ať už blíže či vzdáleněji s touto problematikou. V empirické části realizuji vlastní formu smíšeného výzkumu. Využívám jednak kvantitativní formu výzkum a také rozhovory, avšak ty slouží především pro ilustraci daných jevů.
Rozsah stran
80 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Humanitní studia
Studijní program
Humanitní studia
Signatura tištěné verze
D30447
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
stres, eustres, distres, stresor, obecný adaptační syndrom, profesní stres, stres v profesi pedagoga, zvládání stresu, stress, eustress, distress, stressor, general adaptation syndrome, occupational stress, stress in the profession of professors, coping with stress