Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
Základním posláním této diplomové práce bylo zpracování marketingové analýzy a navržení strategie, která by byla použitelná pro zasilatelskou firmu Radiálka s.r.o., jako poskytovatele přepravních služeb. Teoretická část představuje určitý znalostní potenciál v oblasti marketingu, jehož osvojení je nezbytným předpokladem pro zvládnutí vytýčeného cíle této práce. Analytická část se orientuje na poznání současného stavu na trhu přepravních služeb, identifikaci základních trendů okolí a posouzení vnitřní situace firmy. Podklady pro tuto analýzu byly interní materiály firmy, informace získané na základě rozhovorů s pracovníky společnosti,
samostatně pozorované skutečnosti a poznatky získané z externích zdrojů. Na základě této marketingové analýzy současného stavu firmy Radiálka s.r.o., bylo možné posoudit silné a slabé stránky podniku, včetně identifikace hrozeb a příležitostí, vyskytujících se na přepravním trhu (za použití tzv. Analýzy SWOT). Toto
posouzení a návrh vhodné marketingové strategie je již obsahem poslední části této práce. Navržená strategie je doplněna stručných ekonomickým zhodnocením navrhovaných propagačních aktivit. Zvážení jednotlivých návrhů managementem
firmy je předpokladem pro rozhodnutí o jejich možné aplikaci.