Abstrakt:
Diplomová práce je řešena na téma rekonstrukce železniční stanice Jihlava. Jsou vypracovány dvě varianty řešení. První varianta je navržena jako ekonomicky méně náročná, zřídí se plná peronizace stanice, dále se provede změna napojení tratě č. 701 Jihlava - Veselí nad Lužnicí z důvodu nadměrného ojíždění výhybky č. 11 a zřídí se nové připojení kusé koleje č. 201a na dobronínské železniční zhlaví. Druhá varianta je finančně náročnější, jde o větší úpravy ve stanici, kde se řeší problémy, které má varianta č. 1, ale navíc se ještě provede rozsáhlejší úprava obou zhlaví, aby se docílilo vyšších rychlostí u dopravních kolejí, lepší bilance užitných délek a optimálního napojení kolejí k jednotlivým nástupním hranám ve stanici. U obou zhlaví se provedou úpravy pro napojení eventuelně v budoucnu zdvoukolejněné tratě Havlíčkův Brod - Okříšky a u dobronínského zhlaví se jako u varianty č. 1 ještě provede nové napojení kusé vlečkové koleje č. 201a s dobronínským zhlavím.