Strength control of the hood of diesel electric locomotive

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tomek, Petr
dc.contributor.author Středová, Doubravka
dc.date.accessioned 2014-01-21T09:18:51Z
dc.date.available 2014-01-21T09:18:51Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.isbn 978-80-7395-684-4 (tisk)
dc.identifier.isbn 978-80-7395-685-1 (online)
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/54120
dc.description.abstract This article presents two methods for evaluating strength of hood railway locomotives. The hood is subject to the standards for railway applications ČSN EN 12663-1 [1]. The first method is anchored in the standard for rail applications ČSN EN 12663-1 [1]. This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of nonlinear numerical analyzes GMNA. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is then evaluated from the real limit state. The results in this article are used for the structural design modifications to the existing hood. eng
dc.format p. 205-219 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 18 (2012) eng
dc.rights open access eng
dc.title Strength control of the hood of diesel electric locomotive eng
dc.title.alternative Kontrola pevnosti kapoty diesel elektrické lokomotivy cze
dc.title.alternative Nachkritisches verhaltung die zylindrische schale ger
dc.type Article
dc.description.abstract-translated Tento článek představuje dvě metodiky pro vyhodnocení pevnosti kostry kapoty železniční lokomotivy. Kostra kapoty podléhá ustanovením normy pro železniční aplikace ČSN EN 12663–1[1]. První metoda je zakotvená v normě pro železniční aplikace ČSN EN 12663–1[1]. Tato metoda je založená na principu vyhodnocení tzv. pseudoelastických napětí. Druhá metoda využívá výsledky nelineární numerické analýzy GMNA. Použití druhé metody vychází z poznatků současné vědy a techniky. Pevnost konstrukce je potom vyhodnocena ze skutečného mezního stavu. Výsledky v tomto článku jsou použity pro změny stávajícího konstrukčního řešení kapoty. cze
dc.description.abstract-translated Dieser Artikel stellt zwei Methoden für die Festigkeitsbewertung von Haubenskelett von Lokomotive vor. Das Haubenskelett unterliegt den Normen für Bahnanwendungen ČSN EN 12663-1 [1]. Die erste Methode wird in der Norm für Bahnanwendungen ČSN EN 12663-1 [1] angeführt. Dieses Verfahren ist auf dem Prinzip der Auswertung der Pseudo-elastische Spannung aufgebaut. Die zweite Methode verwendet die Ergebnisse der nichtlinearen numerischen Analysen GMNA. Die zweite Methode ist auf den Erkenntnissen der modernen Wissenschaft und Technologie aufgebaut. Konstruktionsfestigkeit wird dann von dem tatsächlichen Grenzzustand evaluiert werden. In diesem Artikel ausgeführte Ergebnisse sind für die Änderungen an dem bestehenden Haubenskelett verwendet. ger
dc.identifier.signature 47578-18
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet