Learning English in Pre-school age - Parents' Beliefs
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The main topic of the bachelor thesis is parents' beliefs about early English language learning. The theoretical part starts with a look into the origin and development of the pre-school institutions in the Czech Republic. Then the focus is on a Framework Education Programme for Pre-primary Education and its conception and contribution to the English pre-school classes. An emphasis is placed on overall description of psychological development of the pre-school age child and also mainly on the first and the second language acquisition. At the end of this paper benefits and possible risks of early language learning are described as well as introduction into the belief system. The practical part is dedicated to the research that was conducted in order to discover parents' reasons for early language learning.
Rozsah stran
64 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D28971
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
předškolní žáci, rámcový vzdělávací program, osvojování si druhého jazyka, názory rodičů, pre-school learners, framework education programme, second language acquisition, parents' beliefs