Návrh sekundárního vypružení elektrické lokomotivy
Diplomová práce Náhled není k dispozici
Datum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem této diplomové práce bylo zpracování přehledu používaných typů sekundárních vypružení u moderních elektrických lokomotiv a následný kompletní návrh úpravy sekundárního vypružení konkrétní lokomotivy za účelem snížení momentu odporu proti natáčení podvozku. Navržené varianty úpravy vypružení byly podrobeny silové a pevnostní analýze za použití metody konečných prvků. Výstupy z těchto analýz byly použity k vytvoření dynamického modelu lokomotivy v programu SIMPACK a následnému ověření jízdních a vodicích vlastností lokomotivy s původním a upravených vypružením.
Rozsah stran
109 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D28480
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
elektrická lokomotiva, sekundární vypružení, flexi-coil pružina, pryžový prvek, metoda konečných prvků, simulační výpočty, dynamický model, electric locomotive, secondary suspension, flexi-coil spring, rubber element, finite element method, simulation calculations, dynamic model