dc.contributor.advisor |
Drdla, Pavel |
|
dc.contributor.author |
Vicherek, Tomáš |
|
dc.date.accessioned |
2013-05-06T08:23:52Z |
|
dc.date.available |
2013-05-06T08:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (archiv) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/49179 |
|
dc.description.abstract |
Disertační práce se zabývá postupy pro určení koleje, kterou má vlak použít, a času, kdy má být automaticky postavena vlaková cesta. Pro výběr koleje je použito především Značkovacího algoritmu, po propočtu jízdních dob a určení časových oken vyhrazení kolejových úseků jsou odhalovány a řešeny konflikty. Řešení konfliktu může mít několik variant, vzniká tedy strom scénářů výhledové dopravy. Z bezkonfliktních scénářů je následně vybrán ten dle účelové funkce nejvhodnější, na základě něj jsou automaticky stavěny vlakové cesty. Navrhnuté obecně použitelné metody jsou ověřovány na trati Ostrava ? Přerov.
Studovány jsou také algoritmy perspektivní funkce Navádění vlaků do bezkonfliktních,
energeticky optimálních tras. |
cze |
dc.format |
177 s. |
cze |
dc.format.extent |
3901887 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
teorie oken vyhrazení |
cze |
dc.subject |
automatické stavění vlakových cest |
cze |
dc.subject |
navádění vlaků |
cze |
dc.subject |
řešení konfliktů |
cze |
dc.subject |
řízení železniční dopravy |
cze |
dc.subject |
blocking Time Theory |
eng |
dc.subject |
automatic train route setting |
eng |
dc.subject |
train guidance |
eng |
dc.subject |
conflict solution |
eng |
dc.subject |
railway traffic control |
eng |
dc.title |
Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy |
cze |
dc.title.alternative |
Traffic intelligence for automation of railway traffic control |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Krýže, Pavel |
|
dc.contributor.referee |
Šotek, Karel |
|
dc.contributor.referee |
Kršák, Emil |
|
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Thesis deals with methods for track choice, which should the train use, and a proper time of automatic train route setting. For track choice the Marking algorithm is used especially. After calculation of travel times and blocking time reservation, conflicts are detected and solved. Solution of the conflict may be done in more variants (scenarios of anticipated traffic), so the scenario tree is generated. From set of conflict-free scenarios the best one pursuant to objective function is chosen. According to train paths of this best scenario of anticipated traffic, train routes are automatically set. Proposed, generic methods are verified on railway line Ostrava ? Přerov. Algorithms for perspective function for train guidance to conflict-free, energy-optimized train paths are also studied. |
eng |
dc.description.department |
Katedra technologie a řízení dopravy |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Technologie a management v dopravě a telekomunikacích |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D27769 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technika a technologie v dopravě a spojích |
cze |
dc.description.defence |
Prezentace doktorské dizertační práce
Přečtení posudků
Odpovědi na připomínky oponentů
Rozprava
Tajné hlasování
Vyhlášení výsledku tajného hlasování |
cze |
dc.identifier.stag |
21725 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |