Dopravní inteligence pro automatizaci železniční dopravy
Disertační práceOmezený přístupDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Disertační práce se zabývá postupy pro určení koleje, kterou má vlak použít, a času, kdy má být automaticky postavena vlaková cesta. Pro výběr koleje je použito především Značkovacího algoritmu, po propočtu jízdních dob a určení časových oken vyhrazení kolejových úseků jsou odhalovány a řešeny konflikty. Řešení konfliktu může mít několik variant, vzniká tedy strom scénářů výhledové dopravy. Z bezkonfliktních scénářů je následně vybrán ten dle účelové funkce nejvhodnější, na základě něj jsou automaticky stavěny vlakové cesty. Navrhnuté obecně použitelné metody jsou ověřovány na trati Ostrava ? Přerov.
Studovány jsou také algoritmy perspektivní funkce Navádění vlaků do bezkonfliktních,
energeticky optimálních tras.
Rozsah stran
177 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Technologie a management v dopravě a telekomunikacích
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Signatura tištěné verze
D27769
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (archiv)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
teorie oken vyhrazení, automatické stavění vlakových cest, navádění vlaků, řešení konfliktů, řízení železniční dopravy, blocking Time Theory, automatic train route setting, train guidance, conflict solution, railway traffic control