Digitální knihovnaUPCE
 

Development of Autonomy in ELT

Diplomová práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The topic of the thesis is the development of autonomy in ELT. In the theoretical part, firstly, the concept of autonomy is presented as well as the aims stated in the Framework Education Programme for Basic Education. The thesis then deals with basic aspects of autonomy that are motivation, self-assessment and roles of participants in teaching-learning processes. The theoretical part is concluded by the description of various means of learner training, i.e. the ways that are believed to facilitate the development of autonomy. The theoretical bases are afterwards used in the practical part. Its primary aim is to develop autonomy of learners in a particular classroom by means of an action research. In the final part of the action research, the efficiency of strategies adopted in order to make the learners more autonomous is evaluated.

Rozsah stran

115 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D27390

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

autonomie, sebehodnocení, akční výzkumy, učební strategie, slovníky, motivace, autonomy, self-assessment, action research, learning strategies, dictionaries, motivation

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced