Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně vzdělávání profesionálních řidičů a úrovní jejich praktických znalostí v poskytování první pomoci s cílem posoudit stávající stav a popř. navrhnout potřebnou úpravu legislativy. Jedná se o teoreticko-výzkumnou práci aplikovanou do současné praxe vzdělávacího systému školicích středisek akreditovaných ministerstvem dopravy ČR. V teoretické části jsou definovány pojmy: význam a rozdělení první pomoci, základy právní problematiky v první pomoci, základní postupy v poskytování první pomoci, stavy bezprostředně ohrožující život a vzdělávání profesionálních řidičů. Ve výzkumné části je uvedena metodika prováděného výzkumu, postupné vyhodnocení jednotlivých otázek z průzkumného testu a celkový náhled respondentů na tuto problematiku.
V závěru je uvedeno zhodnocení systému školení profesionálních řidičů na základě poznatků získaných autorkou při několikaleté praktické výuce v autoškole a školicím středisku Dopravního podniku města Hradce Králové. Výstupem je podání praktického návrhu Ministerstvu dopravy ČR k úpravě osnovy ve školicím středisku, jak v pravidelném opakovacím proškolování, tak ve vstupním školení profesionálních řidičů.