Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Průka, Miloslav |
cze |
dc.contributor.author |
Janoušková, Alice
|
|
dc.date.accessioned |
2012-07-15T22:42:52Z |
|
dc.date.available |
2012-07-15T22:42:52Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/46174 |
|
dc.description.abstract |
Hlavním tématem bakalářské práce je ukázat Jeana Jacquese Rousseaua jako významného pedagogického reformátora, filosofa a autora, který zdůrazňoval citlivost, lidskou přirozenost a svobodu. Jeho pedagogické názory byly průkopnické a odkaz jeho metod spatřujeme i v současnosti. Práce se v první části nejdříve zaměřuje na jeho život a dílo, charakteristiku doby, která byla problematická a bouřlivá a vyústila Velkou francouzskou revolucí a hlavní filosofické myšlenky. Další část je věnovaná jeho hlavním pedagogickým názorům
a významu jeho výchovy, ve které se objevuje i mnoho paradoxů. Obsahem této části je Rousseauovo stěžejní dílo "Emil čili o vychování", které je obsahově i formálně ojedinělé. Poslední částí je Rousseauova inspirace John Locke. S tímto autorem se v mnohém shodoval, ale i lišil. |
cze |
dc.format |
41 s. |
cze |
dc.format.extent |
1154394 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
Rousseau, Jean Jacques |
cze |
dc.subject |
citlivost |
cze |
dc.subject |
lidská přirozenost |
cze |
dc.subject |
svoboda |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
Locke, John |
cze |
dc.subject |
sensitivity |
eng |
dc.subject |
human nature |
eng |
dc.subject |
freedom |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.title |
Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogické myšlení |
cze |
dc.title.alternative |
Jean Jacques Rousseau and his Educational Thinking |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Horák, Petr |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The main topic of the thesis is to show Jeana Jacques Rousseau as important educational reformer, philosopher and author who emphasized sensitivity, human nature and freedom.
His educational views were pioneering and we can see the reference of his methods currently. First part of the thesis focuses on his life and work, characteristic of the period, which was problematic and stormy and leads into French Revolution and the main philosophical ideas. Another section is devoted to his main pedagogical views and the importance of his educational in which there are many paradoxes. This part also contents Rousseau's main work which is unique in content and form. The last part is about Rousseau's inspiration John Locke. He agreed whit this author of many things but differed in some too. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D26149 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.identifier.stag |
17366 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|