Digitální knihovnaUPCE
 

Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogické myšlení

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Hlavním tématem bakalářské práce je ukázat Jeana Jacquese Rousseaua jako významného pedagogického reformátora, filosofa a autora, který zdůrazňoval citlivost, lidskou přirozenost a svobodu. Jeho pedagogické názory byly průkopnické a odkaz jeho metod spatřujeme i v současnosti. Práce se v první části nejdříve zaměřuje na jeho život a dílo, charakteristiku doby, která byla problematická a bouřlivá a vyústila Velkou francouzskou revolucí a hlavní filosofické myšlenky. Další část je věnovaná jeho hlavním pedagogickým názorům a významu jeho výchovy, ve které se objevuje i mnoho paradoxů. Obsahem této části je Rousseauovo stěžejní dílo "Emil čili o vychování", které je obsahově i formálně ojedinělé. Poslední částí je Rousseauova inspirace John Locke. S tímto autorem se v mnohém shodoval, ale i lišil.

Rozsah stran

41 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Filozofie

Studijní program

Filozofie

Signatura tištěné verze

D26149

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Rousseau, Jean Jacques, citlivost, lidská přirozenost, svoboda, výchova, Locke, John, sensitivity, human nature, freedom, education

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced