Specifické problémy rekuperace na stejnosměrném trakčním systému 3 kV
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce je věnována problematice rekuperace na železnici ve stejnosměrné napájecí soustavě 3 kV. Je zde na několika příkladech jízdy vlaku naznačen energetický potenciál brzdění a možnosti jeho využití, dále jsou popsány parametry zařízení podílejících se na rekuperaci (trakční měnírna, trakční vedení, zpětná cesta a hnací vozidlo) a jejich vliv na účinnost tohoto procesu. Podle parametrů těchto zařízení bylo vytvořeno náhradní schéma trakčního obvodu a popsány poměry v trakčním vedení v situacích naprázdno a při zatížení. Stěžejní záležitostí této práce je popis napěťových, proudových a výkonových poměrů v trakčním obvodu při rekuperaci a jejich výpočet v modelových situacích, pro jehož zjednodušení a kvůli přehlednosti a možnosti srovnání výsledků byla vytvořena aplikace v tabulkovém procesoru, která je součástí této práce. Na zvolených modelových situacích byla zkoumána možnost zvýšení efektu využití rekuperačního brzdění jednak zvýšením maximálního dovoleného napětí v trakčním vedení na hodnotu stanovenou evropskou normou, a jednak snížením odporu vedení.
Rozsah stran
74 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní infrastruktura: Elektrotechnická zařízení v dopravě
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D26236
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
rekuperace, stejnosměrná napájecí soustavy 3kV, trakční vedení, trakční obvody, napětí, recuperation, feeding system 3 kV DC, traction lines, traction circuits, voltage