Digitální knihovnaUPCE
 

Strategies for maintaining discipline in ELT

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2011

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The aim of the thesis is to introduce the issue of pupil misbehaviour in connection with the strategies the English teachers may use for maintaining the discipline of learners in ELT lessons. The purpose of the first part of the thesis is to provide theoretical background necessary for the follow-up research. In relation to the issue of maintaining discipline in ELT the theoretical part defines the key words such as social behaviour, classroom discipline and pupil misbehaviour, and describes different psychological approaches towards the modification of social behaviour of learners together with preventative and intervention strategies. The emphasis is laid on the former strategies, in particular, on effective teaching in ELT lessons, which is dealt with in more details in the thesis. The following practical part presents a multi-case study which was aimed at investigating what strategies the English teachers use for dealing with the problem behaviour of learners at a typical basic school. For this purpose, two research tools were utilized, including questionnaires for teachers and observations.

Rozsah stran

117 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D25624

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

výuka anglického jazyka, kázeň žáků, nekázeň žáků, preventivní strategie, intervenční strategie, profesní kompetence učitele, efektivní vyučování, English language teaching, ELT, classroom discipline, pupil misbehaviour, preventative strategies, intervention strategies, teacher?s professional competence, effective teaching

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced