Strategies for maintaining discipline in ELT
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The aim of the thesis is to introduce the issue of pupil misbehaviour in connection with the strategies the English teachers may use for maintaining the discipline of learners in ELT lessons. The purpose of the first part of the thesis is to provide theoretical background necessary for the follow-up research. In relation to the issue of maintaining discipline in ELT the theoretical part defines the key words such as social behaviour, classroom discipline and pupil misbehaviour, and describes different psychological approaches towards the modification of social behaviour of learners together with preventative and intervention strategies. The emphasis is laid on the former strategies, in particular, on effective teaching in ELT lessons, which is dealt with in more details in the thesis. The following practical part presents a multi-case study which was aimed at investigating what strategies the English teachers use for dealing with the problem behaviour of learners at a typical basic school. For this purpose, two research tools were utilized, including questionnaires for teachers and observations.
Rozsah stran
117 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D25624
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, kázeň žáků, nekázeň žáků, preventivní strategie, intervenční strategie, profesní kompetence učitele, efektivní vyučování, English language teaching, ELT, classroom discipline, pupil misbehaviour, preventative strategies, intervention strategies, teacher?s professional competence, effective teaching