dc.contributor.advisor |
Machalíková, Jaroslava |
|
dc.contributor.author |
Kamenický, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2011-07-11T20:48:22Z |
|
dc.date.available |
2011-07-11T20:48:22Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/39452 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována využití experimentálních metod v tribotechnické diagnostice. Zabývá se analýzou otěrových částic obsažených v motorových olejích, jejichž vzorky byly odebírány z osobních automobilů Fiat Brava 1,4; Škoda Fabia 1,2 HTP; Peugeot 307 SW 2,0; Škoda Fabia 1,2; Volkswagen Caddy 2,0 SDI; Škoda Octavia Tour Trumf Combi 1,9. Pro částicovou analýzu byla použita analýza na laserovém analyzátoru SPECTRO LaserNet Q200 a analytická ferrografie v klasickém uspořádání. Jako doplňující analýza byla použita infračervená spektrometrie, která umožnila posouzení změn, k nimž došlo degradací maziv v provozních podmínkách. |
cze |
dc.format |
93 s. |
|
dc.format.extent |
7836934 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
opotřebení |
cze |
dc.subject |
analýza částic |
cze |
dc.subject |
motorové oleje |
cze |
dc.subject |
instrumentální metody |
cze |
dc.subject |
wear |
eng |
dc.subject |
particle analysis |
eng |
dc.subject |
engine oils |
eng |
dc.subject |
instrumental methods |
eng |
dc.title |
Analýza částic v olejích pro dopravní prostředky |
cze |
dc.title.alternative |
Element analysis in oils for vehicles |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2011 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis is devoted to usage of experimental methods in tribotechnical diagnostics. It deals with analysis of wear particles contained in engine oils, their specimen were taken from cars Fiat Brava 1,4; Škoda Fabia 1,2 HTP; Peugeot 307 SW 2,0; Škoda Fabia 1,2; Volkswagen Caddy 2,0 SDI; Škoda Octavia Tour Trumf Combi 1,9. There were used analysis on laser analyzer SPECTRO LaserNet Q200 and analytical ferrography for classical ordination for particle analysis. There were IR spectrometry as additional analysis, which made examination change possible, which were the sequel of oil degradation in process conditions to. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D24699 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil s aktuální problematikou sledování a hodnocení průběhu opotřebení motorů motorů dopravních prostředků. V práci se zaměřil na analýzu otěrových částic v mazacích olejích, kterou doplnil posouzením stupně degradace motorových olejů. Na otázky vedoucí práce, oponenta i členů zkušební komise odpovídal věcně správně. |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |