Dopravní fakulta Jana Pernera / Faculty of Transport Engineering
Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/3841
Procházet
1382 výsledky
Search Results
Bakalářská práce Otevřený přístup Výroba a testování vzorků leteckých kompozitních materiálů v podmínkách DFJP UPCE(Univerzita Pardubice, 2024) Filippov, Ruslan; Švanda, Pavel; Hůlek, ZdeněkTato bakalářská práce je zacílená na vytvoření způsobů výroby vzorků kompozitních materiálu a jejich následné odzkoušení v podmínkách Univerzity Pardubice, Dopravní fakulty Jana Pernera. Teoretická část popisuje kompozitní materiály, způsoby jejich výroby, druhy matric a pojiv, stanovení rozměru vzorku a parametrů pro provedení mechanické zkoušky a vyhodnocení výsledků měření vyrobených vzorků. Praktická část se zaměří na výrobu vzorků, provedení pevnostních zkoušek a vyhodnocení výsledků.Bakalářská práce Otevřený přístup Srovnávací analýza konvenčního ocasního rotoru vrtulníku a Fenestronu(Univerzita Pardubice, 2024) Jakl, Daniel; Němec, Vladimír; Mrázek, PetrPráce popisuje postupný vývoj vrtulníkové technologie se zaměřením na systém vyvažování reakčního momentu. Vysvětlí funkci těchto systémů, shrne historii jejich vývoje a popíše jejich technické řešení. Druhá část práce se zaměří na porovnání dvou dnes nejrozšířenějších systémů vyvažování reakčního momentu, konvenčního ocasního rotoru a Fenestronu. Práce poukáže na odlišnosti systémů z hlediska letových výkonů, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí a ovladatelnosti.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh technologie práce seaďovacího nádraží po dokončení 4. stavby uzlu Plzeň(Univerzita Pardubice, 2024) Bárta Telecká, Zuzana; Nachtigall, PetrPráce se zabývá seaďovacím nádražím Doubravka v Plzni. eší problematiku dvou významných investičních akcí - Správy železnic s. o. a editelství silnic a dálnic, které se více či mén dotýkají tohoto nádraží. Ovlivnna bude jeho konfigurace a rozsah technického vybavení, což se dotkne seaďovacího nádraží jak technicky, tak dopravn. Shrnuje stav spádovišt ped rekonstrukcí a navrhuje vhodné varianty ešení po jeho rekonstrukci.Diplomová práce Otevřený přístup Prověření dopravní technologie v úseku Velký Osek - Nymburk hlavní nádraží(Univerzita Pardubice, 2024) Urban, Petr; Matuška, JaroslavDiplomová práce Prověření dopravní technologie v úseku Velký Osek - Nymburk hlavní nádraží se zabývá posouzením vhodnosti navrženého technického řešení pro předpokládaný rozsah dopravy a je-li daný dopravní koncept vhodně navržen.Diplomová práce Otevřený přístup Technologické aspekty přepravy kontejnerů na vybraných trasách v rámci Armády České republiky(Univerzita Pardubice, 2024) Piskač, Hynek; Široký, JaromírPráce se zabývá systémem využití kontejnerů v Armádě České republiky. Popisuje nejvíce využívané typy kontejnerů, prostředky pro jejich přepravu a manipulaci s nimi. V práci je dále zhodnocena infrastruktura vybraných posádek Armády České republiky z hlediska jejího využití pro kombinovanou dopravu. V její poslední části je uvedeno srovnání železniční a silniční přepravy kontejnerů na trasách do vybraných posádek.Diplomová práce Otevřený přístup Zpoplatnění železniční dopravní cesty v evropských zemích(Univerzita Pardubice, 2024) Špringl, Tomáš; Molková, TatianaPráce by měla dát přehled způsobů zpoplatnění dopravní cesty a služeb ve vybraných zemích konkrétně Česká republika, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Dánsko, Švédsko Polsko, Srbsko a Chorvatsko a dát přehlednou formou srovnání mezi různými způsoby zpoplatnění a různou výší těchto poplatků i ve vazbě na osobní expresní a regionální vlaky a nákladní vlaky.Diplomová práce Otevřený přístup Změna provozu městské hromadné dopravy při výlukové činnosti v jižní části Ostravy(Univerzita Pardubice, 2024) Odvárka, Petr; Bulíček, JosefTato diplomová práce se zabývá změnou organizace městské hromadné dopravy v jižní části Ostravy během výluky tramvajové trati na ulicích Horní a Závodní. Cílem práce je navrhnout řešení výluky, které by bylo co nejméně komplikované pro cestující, minimalizovalo počet přestupů a zároveň bylo pro Dopravní podnik Ostrava a.s. co nejméně finančně náročné a vytvořit metodiku pro tvorbu výlukových plánů, kterou by mohl dopravní podnik aplikovat i v jiných částech města. V práci je popsáno dotčené území, systém městské hromadné dopravy v Ostravě včetně ODIS a úloha DPO při řešení výluk. V praktické části autor DP srovnává běžný a výlukový provoz MHD, navrhuje trasy linek náhradní dopravy, určuje minimální počet potřebných vozidel a předkládá vlastní základní návrh výluky s podrobnými jízdními řády, které sám vypracoval, a zkoumá možnosti úspor provozních nákladů. V diplomové práci je představena varianta DPO a je porovnána s autorovým základním návrhem výluky. V závěru práce je výluka vyhodnocena z hlediska provozních nákladů a autor dochází k závěru, že jeho základní návrh může sloužit jako metodika pro tvorbu výlukových plánů u podobných situací v budoucnosti.Bakalářská práce Otevřený přístup Analýza dopravní obslužnosti v oblasti Národního parku Šumava a návrhy její racionalizace(Univerzita Pardubice, 2024) Stross, Tobiáš; Heřmánková, AndreaTato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravní obslužnosti, mající význam z pohledu rekreační dopravy, v oblasti Národního parku Šumava. Nejprve je analyzován stávající provoz na vybraných linkách veřejné osobní dopravy. Poté se autor soustřeďuje na provedení dílčích technologických úprav provozu osobní železniční dopravy na souboru tzv. "šumavských lokálek" a dále na provedení technologických úprav u sezónní autobusové linky 430979 (Železná Ruda - Prášily - Modrava - Kvilda). Cílem této práce je na základě předložených návrhů změn dopravní obslužnosti zefektivnit a zatraktivnit veřejnou dopravu na území Národního parku Šumava a v navazujícím širším okolí.Bakalářská práce Otevřený přístup Problematika preference tramvajové dopravy v souvislosti s průjezdem křižovatkou řízenou světelnou signalizací(Univerzita Pardubice, 2024) Krčál, Daniel; Bulíček, JosefBakalářská práce se zabývá preferencí tramvají na křižovatkách řízených světelnou signalizací. Analyzuje možnosti reakce řadiče křižovatky na detekovaná vozidla a rozebírá problematiku preferování tramvají na zastávkách před hranicí křižovatky. Součástí práce je vyvinutí simulačního modelu, na kterém je možné testovat vliv jednotlivých preferenčních opatření na provoz tramvají a jejich zdržení.Diplomová práce Otevřený přístup Chytré informační aplikace(Univerzita Pardubice, 2024) Khopta, Valeriia; Křupka, Jiří; Bílková, RenátaTato práce se zaměřuje na návrh nového prototypu mobilní informační aplikace pro veřejnou dopravu. Hlavním cílem práce bylo vytvořit prototyp, který informuje cestující o jízdních řádech, vyhledává přestupy v závislosti na poloze uživatele a reaguje na aktuální dopravní situaci. V práci jsou popsány základy designu a specifika vývoje informační aplikace, včetně vlivu barev a písma na uživatelský zážitek. Analytická část zahrnuje výzkum uživatelské zkušenosti a identifikaci silných a slabých stránek existujících aplikací. Praktická část se věnuje navrhovaní prototypu s využitím online nástrojů Figma a Maze, včetně implementace nových funkcí, jako je "Mapa metra" a "Výpočet času do nejbližší zastávky", "Informování o situaci na dopravní síti", "Zobrazení environmentálních ukazatelů". Hodnotící část posuzuje efektivitu prototypu na základě zpětné vazby uživatelů, času a nákladů.