Anthroposofické pojetí světa a člověka jako základní východiska waldorfské pedagogiky

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Rýdl, Karel
dc.contributor.author Ronovský, Vít
dc.date.accessioned 2011-03-08T08:32:17Z
dc.date.available 2011-03-08T08:32:17Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/38296
dc.description.abstract Waldorfská pedagogika bývá předmětem kritiky, která často k jejím východiskům spočívajícím v anthroposofii přistupuje spíše povrchně a nezřídka je chápe jako "náboženskou ideologii". Cílem této práce je podrobné zmapování těchto východisek a jejich uchopení jakožto specifického paradigmatu. V první části se tedy věnuje původu waldorfské pedagogiky, v druhé pak podrobně rozebírá goetheanistickou teorii poznání na příkladu různých věd a fenomenologickou metodu. Třetí část práce analyzuje anthroposofickou antropologii v pozadí waldorfské pedagogiky a konečně poslední čtvrtá kapitola nahlíží tato východiska perspektivou konceptu paradigmatu včetně problematiky "náboženskosti" waldorfských škol. Nakonec se práce zabývá otázkou souměřitelnosti a komunikovatelnosti paradigmat. cze
dc.format 81 s. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject waldorfská pedagogika cze
dc.subject anthroposofie cze
dc.subject geotheanismus cze
dc.subject duchovní věda cze
dc.subject paradigma cze
dc.subject anthroposofie ger
dc.subject geotheanismus ger
dc.subject geisteswissenchaft ger
dc.subject Waldorfpädagogik ger
dc.title Anthroposofické pojetí světa a člověka jako základní východiska waldorfské pedagogiky cze
dc.type závěrečná práce cze
dc.date.accepted 2010
dc.description.abstract-translated Die Waldorfpädagogik wird oft kritisiert. Diese Kritik versteht oft ihre anthroposophischen Grundlagen oberflächlich und erklärt sie als „religiöse Ideologie“. Das Ziel von dieser Arbeit ist es, die antroposophischen Grundlagen detailiert zu erforschen und sie als ein spezifisches Paradigma zu erfassen. Im ersten Teil widmet sich die Arbeit der Entstehung der Waldorfpädagogik, im zweiten Teil analysiert sie ausführlich die goetheanische Erkenntnistheorie am Beispiel von verschiedensten Wissenschaften und die phänomenologische Metode. Der dritte Teil bewertet die antroposophische Antropologie vor dem Hintergrund der Waldorfpädagogik und das letzte, vierte Kapitel sieht schliesslich diese Grundlagen durch die Perspektive des aradigmatischen Konzepts einschliesslich der „religiösen“ Problematik der Waldorfschulen an. Zum Schluss befasst sich die Arbeit mit der Frage der Parität und der Kommunikationsfähigkeit der Paradigmen. ger
dc.thesis.degree-discipline doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická cze
dc.identifier.signature D23515
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet