dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Ronovský, Vít
|
|
dc.date.accessioned |
2011-03-08T08:32:17Z |
|
dc.date.available |
2011-03-08T08:32:17Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/38296 |
|
dc.description.abstract |
Waldorfská pedagogika bývá předmětem kritiky, která často k jejím východiskům spočívajícím v anthroposofii přistupuje spíše povrchně a nezřídka je chápe jako "náboženskou ideologii". Cílem této práce je podrobné zmapování těchto východisek a jejich uchopení jakožto specifického paradigmatu. V první části se tedy věnuje původu waldorfské pedagogiky, v druhé pak podrobně rozebírá goetheanistickou teorii poznání na příkladu různých věd a fenomenologickou metodu. Třetí část práce analyzuje anthroposofickou antropologii v pozadí waldorfské pedagogiky a konečně poslední čtvrtá kapitola nahlíží tato východiska perspektivou konceptu paradigmatu včetně problematiky "náboženskosti" waldorfských škol. Nakonec se práce zabývá otázkou souměřitelnosti a komunikovatelnosti paradigmat. |
cze |
dc.format |
81 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
waldorfská pedagogika |
cze |
dc.subject |
anthroposofie |
cze |
dc.subject |
geotheanismus |
cze |
dc.subject |
duchovní věda |
cze |
dc.subject |
paradigma |
cze |
dc.subject |
anthroposofie |
ger |
dc.subject |
geotheanismus |
ger |
dc.subject |
geisteswissenchaft |
ger |
dc.subject |
Waldorfpädagogik |
ger |
dc.title |
Anthroposofické pojetí světa a člověka jako základní východiska waldorfské pedagogiky |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
Die Waldorfpädagogik wird oft kritisiert. Diese Kritik versteht oft ihre anthroposophischen Grundlagen oberflächlich und erklärt sie als „religiöse Ideologie“. Das Ziel von dieser Arbeit ist es, die antroposophischen Grundlagen detailiert zu erforschen und sie als ein spezifisches Paradigma zu erfassen. Im ersten Teil widmet sich die Arbeit der Entstehung der Waldorfpädagogik, im zweiten Teil analysiert sie ausführlich die goetheanische Erkenntnistheorie am Beispiel von verschiedensten Wissenschaften und die phänomenologische Metode. Der dritte Teil bewertet die antroposophische Antropologie vor dem Hintergrund der Waldorfpädagogik und das letzte, vierte Kapitel sieht schliesslich diese Grundlagen durch die Perspektive des aradigmatischen Konzepts einschliesslich der „religiösen“ Problematik der Waldorfschulen an. Zum Schluss befasst sich die Arbeit mit der Frage der Parität und der Kommunikationsfähigkeit der Paradigmen. |
ger |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23515 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |