Hra a tvořivost

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pelcová, Naděžda
dc.contributor.author Tůmová, Lucie
dc.date.accessioned 2010-10-01T15:00:48Z
dc.date.available 2010-10-01T15:00:48Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/37296
dc.description.abstract Předmětem této bakalářské práce je hra a tvořivost. Práce vychází zejména z děl Eugena Finka Hra jako symbol světa a Oáza štěstí. Hra bývá často chápána jako pouhý okrajový jev a má charakter odpočinku od povinností a starostí všedních dnů. Cílem této bakalářské práce je pak poukázat na skutečnost, že hra k našemu životu neodmyslitelně patří a může být chápána jako důstojný předmět filosofického bádání. Ve hře se totiž ukazuje vztah mezi člověkem a světem. Hra je podle Finka rysem symbolické reprezentace a sama se stává symbolem. I proto nemůže být pochopena jen jako pouhý odpočinek od práce. Hra je také spojená s kultem a posvátností, proto se tomuto tématu věnuji i ve své bakalářské práci. V kultu se totiž ukazuje prvotní forma hry a moment neskutečnosti, který ke hře vždy patří. I v této části práce se ukazuje, že hra není pouhým okrajovým fenoménem, protože pud lidstva je spojen nejen s uctíváním božstev, ale je propojen i s herním pudem. Díky hře dochází k setkání člověka s nadpřirozenými mocnostmi už v nejstarších dobách při rituálu hry. cze
dc.format 47 s. cze
dc.format.extent 959326 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject hry cze
dc.subject symbol cze
dc.subject kult cze
dc.subject posvátnost cze
dc.subject game eng
dc.subject symbol eng
dc.subject cult eng
dc.subject sanctity eng
dc.title Hra a tvořivost cze
dc.title.alternative Game and creativity eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Hermann, Tomáš
dc.date.accepted 2010
dc.description.abstract-translated The topic of this work is game and creativity. The work is based on the book by Eugen Fink - Game as a Symbol of the World and Oasis of "Happiness. The game is often considered as an margine phenomenon, as a relaxation without responsibilities and worries of ordinary days. The purpose of this essay is to refer to the fact that the game is an inherent part of our lives and can be seen as a respectful subject of philosophical discussion. The relationship between a human being and the World can be shown in the game. According to Fink the game is an atribute of symbolic representation and the game itself becomes a symbol. Therefore, it cannot be seen as a mere relaxation from work. The play is connected with cult and sanctity and that is the reason why I concetrate on it in my work. The original form of the game and the moment of illusoriness is manifested in the cult and this moment is always the part of the game. Even in this part of my work we can see that the game is not merely a marginal phenomenon because human instinct is associated not only with worshipping of gods, but also with a game instinct. Thanks to the game man could encounter supernatural powers during the ritual of the game as early as in the ancient times of history. eng
dc.description.department Katedra religionistiky a filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Filozofie cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D22889
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet