Digitální knihovnaUPCE
 

Tribological aspects of the railway wheel - rail contact

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2007

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

It is implicit that the primary cause of the creation of effects that appear in the contact area of two real bodies (railway wheel-rail) are the force effects causing reversible as well as irreversible material changes in the surface layers. The main goal of this work is to point out the existence of contact temperatures which obviously significantly influence the character of the processes. It is surprising that this phenomenon has not been taken into account yet, especially in the theory of adhesion shift. The concept of the research in this field stems from the belief of the authors that it is necessary, apart from the history of loading, to monitor the cooperation of abrasive processes in the contact area in connection with the definition of limiting conditions in the surface layers as processes which represent the initiatory processes of the potential (catastrophic) damage of a wheel.

Rozsah stran

s. 21-26
p. 21-26

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 12 (2006)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47578-12

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

kontaktní teploty, železniční kola - kolejnice, adhezní přenos, tribologické aspekty

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced