Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Beneš, Libor |
|
dc.contributor.author |
Kaloč, Rudolf |
|
dc.contributor.author |
Kout, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2009-12-08T13:44:16Z |
|
dc.date.available |
2009-12-08T13:44:16Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/35209 |
|
dc.description.abstract |
It is implicit that the primary cause of the creation of effects that appear in the contact area of two real bodies (railway wheel-rail) are the force effects causing reversible as well as irreversible material changes in the surface layers. The main goal of this work is to point out the existence of contact temperatures which obviously significantly influence the character of the processes. It is surprising that this phenomenon has not been taken into account yet, especially in the theory of adhesion shift. The concept of the research in this field stems from the belief of the authors that it is necessary, apart from the history of loading, to monitor the cooperation of abrasive processes in the contact area in connection with the definition of limiting conditions in the surface layers as processes which represent the initiatory processes of the potential (catastrophic) damage of a wheel. |
eng |
dc.format |
s. 21-26 |
cze |
dc.format |
p. 21-26 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 12 (2006) |
eng |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
kontaktní teploty |
cze |
dc.subject |
železniční kola - kolejnice |
cze |
dc.subject |
adhezní přenos |
cze |
dc.subject |
tribologické aspekty |
cze |
dc.title |
Tribological aspects of the railway wheel - rail contact |
eng |
dc.title.alternative |
Tribologické aspekty v kontaktu mezi železničním kolem a kolejnicí |
cze |
dc.type |
Article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Je nesporné, že prvotní příčinou vzniku jevů, které se odehrávají v kontaktní oblasti dvou reálných těles (kolo - kolejnice), jsou silové účinky, způsobující vratné i nevratné změny materiálu povrchových vrstev. Hlavním záměrem předpokládané úvahy je poukázat na výskyt kontaktních teplot, které charakter dějů zřejmě podstatně ovlivňují. Je do jisté míry překvapivé, že s tímto fenoménem není v oblasti studia adhezního přenosu dostatečně kalkulováno. Koncepce výzkumu v této oblasti vychází z přesvědčení autorů, že je nezbytné vedle historie zatížení sledovat spolupůsobení abrazivních dějů v kontaktní oblasti, a to v souvislosti s definováním mezních stavů v povrchových vrstvách, jakožto dějů, které představují iniciační procesy možného porušení kola v podobě katastrofického porušení. |
cze |
dc.identifier.signature |
47578-12 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|