Neformální vzdělávání jako nástroj prevence vzniku stereotypů u mládeže na příkladu sdružení "Junák - svaz skautů a skautek ČR"

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Synková, Hana cze
dc.contributor.author Bocan, Miroslav
dc.date.accessioned 2009-10-05T20:10:55Z
dc.date.available 2009-10-05T20:10:55Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/34769
dc.description.abstract V dnešní době je velmi často diskutované téma volného času a jeho trávení. S problematikou volného času jsou spojeny i termíny neformální a zájmové vzdělávání. Jde o fenomény, které mají na člověka nepochybně pozitivní vliv. Neformální a zájmové vzdělávání jsou založeny na dobrovolném rozhodnutí a odehrávají se v době volného času. Jsou zaměřeny na získávání vědomostí a dovedností, které mohou člověku zlepšit společenské uplatnění a plní i funkci relaxační. Tato diplomová práce se zabývá jejich vlivem na mládež, konkrétně zdali neformální vzdělávání může působit jako nástroj prevence vzniku stereotypního uvažovaní, zaměřeného na minoritní skupiny, tedy skupiny národnostní, etnické či skupiny sociálně vyloučené. Práce je založena na kvalitativním výzkumu mezi mladými lidmi ve věku 15 - 20 let, kteří jsou aktivními členy organizace Junák - svaz skautů a skautek ČR, která je největší mládežnickou organizací v České republice a její činnost spadá do oblasti neformálního a zájmového vzdělávání. cze
dc.format 73 s. cze
dc.format.extent 452286 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject mládež cze
dc.subject neformální vzdělávání cze
dc.subject stereotyp cze
dc.subject předsudky cze
dc.subject Volný čas cze
dc.subject tolerance cze
dc.subject youth eng
dc.subject non-formal education eng
dc.subject stereotype eng
dc.subject prejudices eng
dc.subject leisure time eng
dc.subject toleration eng
dc.title Neformální vzdělávání jako nástroj prevence vzniku stereotypů u mládeže na příkladu sdružení "Junák - svaz skautů a skautek ČR" cze
dc.title.alternative Non-formal education and its role in construction and deconstruction of stereotypes among the youth on an example of the association "Junák - svaz skautů a skautek ČR" eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Hloušková, Zuzana cze
dc.date.accepted 2009 cze
dc.description.abstract-translated It is very often discussed the topic of leisure time and its spending today. With the problem of leisure time are also linked non-formal education and interest-driven education. It is a phenomenon that undoubtedly have a positive effect for humans. Non-formal education and interest are based on voluntary decision and take place during leisure time. They focus on the acquisition of knowledge and skills that can improve assertion in human society and perform the function of relaxation. This diploma work deals with their impact on youth, specifically whether non-formal education may act as a tool to prevent the emergence of stereotypical thinking, aimed at minority groups, ethnic groups and socially excluded. The work is based on qualitative research among young people aged 15 - 20 years who are active members of organization Junák - svaz skautů a skautek ČR, which is the largest youth organization in the Czech Republic and its activities fall within the area of interest-driven and non-formal education. eng
dc.description.department Katedra sociálních věd cze
dc.thesis.degree-discipline Sociální antropologie cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D21402 cze
dc.identifier.signature D21402
dc.thesis.degree-program Sociologie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet