Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Synková, Hana |
cze |
dc.contributor.author |
Bocan, Miroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2009-10-05T20:10:55Z |
|
dc.date.available |
2009-10-05T20:10:55Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34769 |
|
dc.description.abstract |
V dnešní době je velmi často diskutované téma volného času a jeho trávení. S problematikou volného času jsou spojeny i termíny neformální a zájmové vzdělávání. Jde o fenomény, které mají na člověka nepochybně pozitivní vliv. Neformální a zájmové vzdělávání jsou založeny na dobrovolném rozhodnutí a odehrávají se v době volného času. Jsou zaměřeny na získávání vědomostí a dovedností, které mohou člověku zlepšit společenské uplatnění a plní i funkci relaxační. Tato diplomová práce se zabývá jejich vlivem na mládež, konkrétně zdali neformální vzdělávání může působit jako nástroj prevence vzniku stereotypního uvažovaní, zaměřeného na minoritní skupiny, tedy skupiny národnostní, etnické či skupiny sociálně vyloučené. Práce je založena na kvalitativním výzkumu mezi mladými lidmi ve věku 15 - 20 let, kteří jsou aktivními členy organizace Junák - svaz skautů a skautek ČR, která je největší mládežnickou organizací v České republice a její činnost spadá do oblasti neformálního a zájmového vzdělávání. |
cze |
dc.format |
73 s. |
cze |
dc.format.extent |
452286 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
mládež |
cze |
dc.subject |
neformální vzdělávání |
cze |
dc.subject |
stereotyp |
cze |
dc.subject |
předsudky |
cze |
dc.subject |
Volný čas |
cze |
dc.subject |
tolerance |
cze |
dc.subject |
youth |
eng |
dc.subject |
non-formal education |
eng |
dc.subject |
stereotype |
eng |
dc.subject |
prejudices |
eng |
dc.subject |
leisure time |
eng |
dc.subject |
toleration |
eng |
dc.title |
Neformální vzdělávání jako nástroj prevence vzniku stereotypů u mládeže na příkladu sdružení "Junák - svaz skautů a skautek ČR" |
cze |
dc.title.alternative |
Non-formal education and its role in construction and deconstruction of stereotypes among the youth on an example of the association "Junák - svaz skautů a skautek ČR" |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hloušková, Zuzana |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
It is very often discussed the topic of leisure time and its spending today. With the problem of leisure time are also linked non-formal education and interest-driven education. It is a phenomenon that undoubtedly have a positive effect for humans. Non-formal education and interest are based on voluntary decision and take place during leisure time. They focus on the acquisition of knowledge and skills that can improve assertion in human society and perform the function of relaxation. This diploma work deals with their impact on youth, specifically whether non-formal education may act as a tool to prevent the emergence of stereotypical thinking, aimed at minority groups, ethnic groups and socially excluded. The work is based on qualitative research among young people aged 15 - 20 years who are active members of organization Junák - svaz skautů a skautek ČR, which is the largest youth organization in the Czech Republic and its activities fall within the area of interest-driven and non-formal education. |
eng |
dc.description.department |
Katedra sociálních věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální antropologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D21402 |
cze |
dc.identifier.signature |
D21402 |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociologie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|